ارتقای شأن و منزلت معلم؛ هدف اصلی رتبه بندی معلمان است

منادی در آیین گرامیداشت روز معلم در میان هنرآموزان هنرستانهای میرک، کوثر و اقبال آذردر تبریز، افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شأن و منزلت معلم را هدف اصلی رتبه بندی معلمان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، «علیرضا منادی» در این آیین، رتبه بندی فرهنگیان، همسان سازی حقوق وزارت علوم و قانون جهش تولید دانش بنیان را به عنوان نمونه هایی از اقدامات مجلس در توجه به حوزه تعلیم و تربیت برشمرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از ۱۰۰ سال از گذشت تاسیس آموزش نوین در ایران، قانون رتبه بندی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و دولت و وزارت آموزش و پرورش با اراده قوی برای اجرای آن پای کار آمد و امیدواریم نتایج خوبی را داشته باشد.

منادی در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان فضای مجازی گفت:  در حال حاضر بحث آموزش به دو شیوه حقیقی و مجازی در حال انجام است و فضای مجازی متاسفانه آن طور که باید و شاید مناسب نیست و حضور اهالی فرهنگ و هنر و همراهی برای مدیریت این فضا ضروری به نظر می رسد.

وی  ساماندهی بحث آموزش در فضای مجازی را نیازمند حضور هنرمندانه اهالی فرهنگ و هنر و اهتمام این قشر تاثیرگذار عنوان کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه آذربایجان را مهد علم، هنر و ادب برشمرد و گفت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده و بزرگانی چون استاد شهریار و پروین اعتصامی از دامان این خاک برخاسته و بالیده اند .

منادی افزود هنر مردمان ایران زمین و علی الخصوص آذربایجان در هر نقطه از جهان رخ نموده و عیان است و اینکه هنر نزد ایرانیان است و بس سخنی گزاف نیست.

وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه والای معلمان در در تمام دورانها اشاره کرد و تاکید کرد: در قرآن که کتابی بی نظیر و تغییرناپذیر است رتبه و جایگاه معلم بسیار خاص است و کار معلمان شبیه کار انبایا عنوان شده و از این رو در جامعه اسلامی  ایران نیز باید معلم باید جایگاهی شایسته  داشته باشد.

گفتنی است، در این آیین از هنرآموزان هنرستانهای میرک، کوثر و اقبال آذر تبریز تجلیل شد

کد خبر 1264894

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha