یادواره خانگی شهدا در راین به بزرگداشت شهدای خان طومان آراسته شد

یادواره خانگی شهدا به مناسبت هفدهم اردیبهشت ماه، ایام سالگرد شهدای خان طومان به یاد این شهدا در بیت الزهرا راین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ یادواره خانگی شهدا این هفته به مناسبت ایام سالگرد شهدای خان طومان به یاد این شهدا در بیت الزهرا برگزار شد.

 

حجت الاسلام معین بهادر در این مراسم با بیان اینکه قرآن کریم راه هدایت و عاقبت به خیری و همجواری با اهل بیت و انبیا را به انسان نشان می دهد؛ آیه 14 سوره مبارکه حدید را یکی از مصادیق این موضوع عنوان کرد.

 

وی افزود: بر اساس آیه 14 سوره حدید انسان برای عاقبت به خیری نباید خود را فریب بدهد؛ کار خیر را به تأخیر نیندازد؛ اهل شکاکی نسبت به دیگران نباشد؛ آرزوهای بلند و طولانی هم نداشته باشد و طوری عمل کند که شیطان بر ما حاکم نشود.

 

 

 

حجت الاسلام بهادر خاطرنشان کرد: دشمن امروز برای زمین زدن اسلام و مسلمین از هر مسئله ای برای ایجاد شک و تردید در میان آنان استفاده می کند؛ از شک درباره مسائلی چون ولایت فقیه که یک اصل مسلم است تا حجاب و عفاف و...که باید مراقب بود.


 

بر اساس این گزارش استان مازندران بیشترین شهید را در خان طومان سوریه داده است که شهیدان حبیب الله (بهمن) قنبری، رحیم کابلی، شهید رضا حاجی زاده، حسن رجایی فر، سید رضا طاهر، سیدجواد اسدی، سعید کمالی، محمود رادمهر، علیرضا بریری، علی عابدینی، حسین مشتاقی، مصطفی تاش موسی، علی جمشیدی، محمد بلباسی، محمد امین کریمیان از جمله این شهدا هستند.

 

 

 

شهیدان زکریا شیری(قزوین)، سردارعبدالله اسکندری(فارس)، عباس آسیمه(تهران) مجید سلمانیان(البرز) و مهدی نظری(خوزستان) از دیگر شهدای خان طومان هستند. 

 

 

در این مراسم همچنین یاد شهید غیرت-حمیدرضا الداغی- گرامی داشته شد.

 

 

کد خبر 1266148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha