مفتی مصر حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد

مفتی مصر با محکوم کردن حمله شهرک نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی بر لزوم فعال سازی قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد و احترام به جایگاه تاریخی و حقوقی قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وفا، در پی ادامه حملات شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در چارچوب برنامه یهودی سازی قدس و محو هویت این شهر، «شوقی علام» مفتی مصر با انتشار بیانیه ای این حملات را محکوم کرد و این اقدام را نقض آشکار حریم مقدسات اسلامی و مسیحی و مسجد الاقصی دانست.

 

برهمین اساس، شوقی علام، مفتی مصر و رئیس دبیرخانه هیئت‌های فتوا در جهان،امروز(پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402) در بیانیه ای یورش ده‌ها شهرک نشین صهیونیستی به مسجد الاقصی از ضلع باب المغاربه با حمایت شدید نظامیان صهیونیستی را محکوم کرد.

 

گروهی از شهرک نشینان صهیونیستی به گشت و گذار در صحن‌های الاقصی اقدام کردند و در ضلع شرقی مراسم تلمودی را اجرا کردند که این اقدام نقض آشکار حریم مقدسات اسلامی و مسجد الاقصی و نقض همه قوانین بین المللی است.

 

مفتی مصر بر لزوم فعال سازی قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد و جامعه بین الملل و احترام به جایگاه تاریخی و حقوقی قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید کرد.

 

شوقی علام همچنین نسبت به ادامه حملات اسرائیل به نمازگزاران در مسجد الاقصی و نقض حریم مقدسات اسلامی و خطر تداوم برنامه‌های اشغالگران اسرائیل برای یهودی سازی شهر قدس و فلسطین و تغییر ویژگی های این شهر و محو هویت تاریخی واقعی آن هشدار داد.

 

مفتی مصر همجنین دوباره نسبت به پیامدهای جدی ناشی از فراخوانی‌های مکرر اسرائیل برای یورش به مسجد الاقصی و حملات مستمر به ملت فلسطین و نقض حقوق مشروع آنها هشدار داد.

 

وی از جامعه جهانی خواست با کمک همه نهادها و سازمان ها در سراسر جهان حمایت و پشتیبانی خود را به ملت فلسطین برای احیای حقوق مشروع شان و برپایی دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف انجام دهد.

 

شوقی علام بر لزوم آگاهی سازی جوانان عرب و مسلمان نسبت به ریشه مسئله فلسطین و عربیت فلسطین که ریشه در اعماق تاریخی دارد، تاکید کرد.

کد خبر 1266666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha