دین اسلام ادله های جامعی برای اقناع جوانان در حوزه عفاف و حجاب دارد

شعبانی گفت: دین اسلام آنقدر جامع و کامل است که می توان با استناد به ادله های قرآنی و شرعی با دست پر با اقناع جوانان موضوعات حوزه عفاف و حجاب را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، علی شعبانی- رئیس کل دادگستری استان قزوین- در نشست عفاف و حجاب که با حضور روسای دانشگاه های استان در سالن جلسات سردار شهید سلیمانی دادگستری کل برگزار شد، اظهار کرد: زن در اسلام از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار است که به حفظ حرمت آن هم بسیار تأکید و برای آن حد و مرز تعیین شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: دین اسلام آنقدر جامع و کامل است که می توان با استناد به ادله های قرآنی و شرعی با دست پر با اقناع جوانان موضوعات حوزه عفاف و حجاب را تبیین کرد.

 

وی افزود: بر اساس قوانین الهی و قوانین جاری کشور برای افرادی که حجاب را رعایت نکنند هم در دنیا و هم در آخرت مجازاتی پیش بینی شده است، چرا که ولنگاری در این حوزه آثار مخربی را در جامعه به همراه دارد.

 

شعبانی اعلام کرد: دشمن قطع یقین می داند که در عرصه نظامی نمی تواند با ما مقابله کند به همین منظور با تهاجم فرهنگی در عرصه های مختلف اجتماعی با از بین بردن حد و مرز نهاد خانواده را هدف قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: همانطور که قوانین مادی مثل جاذبه زمین تغییرناپذیر است قوانین الهی مثل عفاف و حجاب که در قرآن و سنت الهی ذکر شده تخلف ناپذیر بوده و هیچ کسی نمی تواند قوانین مادی و الهی را تغییر دهد.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تقدیر از فعالیت های اجرا شده توسط دانشگاه ها در حوزه عفاف و حجاب گفت: دانشگاه به عنوان محیط علمی از اهمیت و قداست بالایی برخوردار است و باید با برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت ها و اساتید مجرب برای تبیین معضلات و آسیب های اجتماعی تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه تکالیف تمام دستگاه ها در قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شد است، یادآور شد: همه مردم و مسئولان باید بصورت منسجم پای کار باشند وگرنه این سیل ویرانگر فرزندان همه ما را خواهد برد.

 

کد خبر 1267581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha