۱۰۰ شرکت جدید در انتظار دریافت گواهینامه حلال در روسیه

سازمان نظارتی روسیه از آغاز به کار یک آژانس جدید برای صدور گواهینامه محصولات حلال روسیه و دریافت گواهینامه حلال توسط ۱۰۰ شرکت روسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد،  ماکسیم پروتاسوف؛ رئیس سازمان نظارتی روسیه اعلام کرد: یک آژانس جدید برای صدور گواهینامه محصولات حلال در روسیه از ماه می آغاز به کار می کند. انتظار می رود تا پایان سال میلادی 100 شرکت خواهان علامت حلال برای محصولاتشان باشند.

 

 روسیه همچنین قصد دارد گواهی حلال را در بخش خدمات اجرا کند. این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که محصولات حلال در روسیه به طور فزاینده ای مورد استقبال قرار گرفته است، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان داخلی برای اثبات کیفیت محصولات خود و رفع نیاز مصرف کنندگان مسلمان به تولید مواد غذایی مطابق با استانداردهای اسلامی روی آورده اند.

 

 انتظار می رود این اقدام اعتماد به کیفیت محصولات حلال در روسیه را افزایش دهد و شرکت های بیشتری را به پاییندی به استانداردها و شرایط لازم برای دریافت گواهینامه حلال تشویق کند.

 

علاوه براین، استفاده از گواهینامه حلال در بخش خدمات از جمله رستوران‌ها، هتل‌ها، خدمات مالی و پزشکی به منظور پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان مسلمان و ایجاد محیطی مناسب برای آنها در روسیه انجام می شود.

 

 استفاده از گواهینامه حلال در این بخش ها به ترویج گردشگری حلال در روسیه کمک می کند؛ بخش گردشگری حلال، بخش مهم و امیدوار کننده ای است که می تواند به توسعه اقتصاد روسیه کمک کند.

 

گفتنی است، در سال‌های گذشته بسیاری از شرکت های روسیه به طور داوطلبانه برای شروع تولید مواد غذایی با علامت حلال  گواهینامه دریافت کرده اند. این مرحله در جذب تعداد زیادی از مصرف کنندگان مسلمان و رفع نیازهای آنها بسیار موفق بوده است. انتظار می رود که این آژانس جدید برای صدور گواهینامه محصولات حلال در روسیه به بهبود کیفیت محصولات و خدمات حلال و افزایش اعتماد به آنها در سطوح محلی و بین المللی کمک کند.

کد خبر 1267957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha