فاطمه هوشینو؛ حجتی برای بانوان امروزی

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بانو فاطمه هوشینو، حجتی برای بانوان امروزی است، گفت: ایشان برای سپردن دل خود به خدا و حفظ ایمان خود از کشورش مهاجرت کردند و بدانید که آرامش تنها با خدا و اهل بیت(ع) دست یافتنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدرضا محمدی-امام جمعه طبس- عصر (۳۱ اردیبهشت) در اجتماع بانوان طبسی با عنوان «دختر ماه» با حضور بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی اظهار داشت: حضرت معصومه(س) در حیا و عفت و نجابت و ارزشمندی ها الگویی برای دختران هستند.

 

وی بیان کرد: در مورد زیارت حضرت معصومه(س)، سه امام معصوم(ع) وعده بهشت را داده اند به این شرط که معرفت داشته باشند و دل خود را به ایشان بسپارند تا از زائران واقعی قرار گیرند چه بسا افرادی که در کنار ضریح قرار دارند اما از آن امام یا امامزاده دور هستند.

 

امام جمعه طبس با بیان اینکه بانو هوشینو منشا خیرات و برکات است، افزود: در روایات آمده است که خداوند در روز قیامت برای برخی از بانوان حجت می آورد که حضرت آسیه در شرایط سختی که داشت توانست ایمان خود را حفظ کند.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: در روز قیامت اگر برخی از بانوان بهانه کنند که محیط آلوده بود و مشکلات اقتصادی وجود داشت و نتوانستیم حفظ ایمان و حجاب کنیم قطعا حضرت آسیه را حجت خواهد آورد.

 

وی ادامه داد: در عصر و زمان ما نیز افرادی همچون بانو هوشینو وجود دارند که خداوند حجت خواهد آورد و در کشور ثروتمندی مثل ژاپن که امکانات فراوانی وجود داشت اما دین با زرق و برق و امکانات آرام نمی گیرد و به یک معنویت نیاز دارد که در سایه ارتباط خدا و اهل بیت(ع) پیدا کرد.

 

امام جمعه طبس با بیان اینکه بانو هوشینو برای سپردن دل خود به خدا و حفظ ایمان خود از کشورش مهاجرت کرد، افزود: ایشان پنج سال صبر کردند تا پدر و مادر رضایت به مهاجرت ایشان بدهند و در آن محیط آزادی و امکانات بسیاری وجود داشت اما دلشان آرام و قرار نداشت و اکنون به حق و حقیقت و آرامش درونی رسیده است.

 

وی با بیان اینکه دو واژه آسایش و آرامش معنای متفاوتی دارند، ادامه داد: آسایش با امکانات و پول و ثروت به دست می آید اما این آسایش لزوما انسان را به سعادت نمی رساند و چه بسا انسان هایی که آسایش دارند از بدبختی های بسیاری برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: آرامش از آن دل انسان است و با پول و سواد و قدرت و ثروت و امکانات به دست نمی آید و این آرامش تنها با خدا و اهل بیت(ع) دست یافتنی است.

 

 

کد خبر 1268206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha