توجه به نماز کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ ها در جامعه را رقم می زند

حجت الاسلام موسوی با تأکید براینکه باید به فریضه اقامه نماز توجه کافی داشته باشیم گفت: با توجه به این موضوع می‌ توان شاهد کاهش و حتی برچیده شدن بسیاری از ناهنجاری‌ ها در جامعه بخصوص در میان نسل جدید بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان در مراسم تجلیل از کودکان برگزیده درمسابقه نقاشی با موضوع نماز درشهرستان گرمسار،بهترین شیوه برای تبلیغ نماز، را تشویق کودکان در سنین پایین به اقامه نماز است، عنوان کرد وگفت: آموزش نماز باید از سنین پایین، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و آثار و برکات آن تبیین شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: دعوت به نماز شیوه و راه های مختلفی دارد که باید با توجه به شرایط تربیتی و سنی کودکان و نوجوانان صورت گیرد.

 

وی تأکید كرد: براي جذب نوجوانان و جوانان به نماز بايد از برنامه‌هایی استفاده كنيم كه آن‌ها را به خواندن نماز و حضور در مساجد و ساير مراسم‌های مذهبي تشويق و ترغيب کند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به لزوم توجه بيشتر به امر نماز در بين کودکان خاطر نشان کرد: نماز بر هر مسأله‌اي مقدم است و نبايد هيچ کاري بر اجراي فرمان الهي مقدم شمرده شود.

 

وی بیان کرد: باید تلاش شود تا کودکان ونوجوانان به خوبی مفهوم و معنی واقعی نماز را درک کنند و تلاش در مسئله‌ معرفت‌ شناسی و درک و فهم عمیق در این مسئله و اهمیت آن، یکی از اولویت‌ های مهم به شمار می‌ آید که باید به آن توجه ویژه‌ ای شود.

 

در پایان این مراسم از۱۷ برگزیده کودک که در زمینه نقاشی با موضوع نماز نقاشی تجلیل شد.

کد خبر 1268290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha