در دنیای امروز، جمعیت قدرت ایجاد می‌کند/ باید مفهوم جمعیت  در جامعه نهادینه شود

اختری گفت: در دنیای امروز، جمعیت قدرت ایجاد می‌کند که باید این مفهوم در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،زینب اختری،مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور، دوشنبه اول خرداد در رویداد ملی جوانی جمعیت و رویداد زرسا (زن، رسانه، سلامت، ایران) که در تالار مرکزی ارومیه برگزار شد، افزود: آنچه برای کشور قدرت ایجاد می کند جمعیت با کیفیت است و باید با همه توان برای دست یابی به جمعیت با کیفیت مطلوب تلاش کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در وضعیت بحرانی جمعیت قرار داریم که برای رفع آن باید همه نهادهای مسوول فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

اختری با بیان اینکه یکی از مسائلی که اکنون کشور با آن درگیر و روبروست مسئله خانواده و جوانی جمعیت است، گفت:در دنیای امروز، جمعیت قدرت ایجاد می‌کند که باید این مفهوم در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: زن کنشگر است و می تواند یک پیشران باشد و بحران جمعیت را همانند سایر بحران ها مدیریت کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت:  رسانه می‌تواند بهترین ابزار برای جهاد تبیین باشد و باید از این ظرفیت در راستای فرهنگسازی برای جوانی جمعیت بهره برد.

در ادامه نیر الهامی، مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی نیز افزود: برای عبور از بحران جمعیت باید مسیر اجرای قوانین جمعیت تسهیل یابد و موانع ازدواج جوانان از بین برود.

وی با بیان اینکه دغدغه ما هوشیار سازی و همراه کردن نخبگان جامعه در بحث جوانی جمعیت است، گفت: در رویداد ملی جوانی جمعیت در ۲بخش دولتی و ۵بخش مردمی از برگزیدگان تجلیل می شود.

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی هم در این همایش اظهار کرد: در بجث جمعیت واقعیت این است که در وضعیت بحرانی هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیمات گرفته شده باید در راستای شرایط حاکم بر جامعه باشد.

ابراهیمی گفت: در قانون جوانی جمعیت، مشوق‌هایی مقرر شده که البته در اجرای همین حداقل‌ها هم با مشکل مواجه هستیم و عملکردها در حوزه تسهیلات بانکی برای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان عملکرد مناسبی نیست و با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی اضافه کرد: در مباحث دیگر نظیر مسکن و دیگر مشوق‌ها هم با مشکل مواجه هستیم که باید این مشکلات برطرف شود.

 

گفتنی است؛ در این همایش از صاحبان آثار برتر رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت قدردانی شد و فاطمه صمدزاده، خبرنگار بخرگزاری شبستان نیز در بخش مصاحبه حائز رتبه دوم شد.

 

کد خبر 1268340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha