تدابیر خوبی برای امنیت امتحانات نهایی اندیشیده شده است

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تدابیر خوبی برای امنیت امتحانات نهایی اندیشیده شده است، گفت: برای بحث مسمومیت ها کارگروه خاصی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شود.

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تدابیر وزارت آموزش و پرورش برای برقراری امنیت در امتحانات نهایی گفت: تدابیر خوبی برای امتحانات نهایی اندیشیده شده است اما کار سختی در پیش است. منظور ما امتحانات پایه دوازدهم است که در کنکور اثرگذار است. امسال 40 درصد نمره معدل به صورت قطعی محاسبه می شود بنابراین بخشی از کنکور حساب می شود. در ادوار گذشته دو روز بچه ها کنکور می دادند و کل کشور هم برای آن بسیج می شدند.

 

 

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای حدود 10 عنوان کتاب درسی برای تجربی، استانی و ریاضی، 30 کنکور باید برگزار شود، ضمن اینکه حوزه کنکور نیز محدود بود. امتحانات نهایی باید در نقاط مختلف برگزار شود و حوزه ها گسترده است البته ما امسال حدود 15 درصد حوزه ها را کم کردیم و این مسئله خانواده ها را دچار سختی کرده است اما برای برقراری امنیت ناچار بودیم این کار را انجام دهیم.

 

 

وی بیان کرد: جلسات فراوانی را وزارت آموزش و پرورش در این ایام برگزار کرد و امیدواریم با لطف خدا و همکاری همه دستگاه ها و عزیزان از این مسیر به خوبی عبور کنیم.

 

 

وی در مورد تمهیدات این وزارتخانه برای بحث مسمومیت ها گفت: با پیگیری های همه دستگاه ها فضا، فضای آرامی است و انشاءالله این رویه ادامه داشته باشد. کلا برای بحث مسمومیت ها کارگروه خاصی در وزارتخانه تشکیل شد، این کارگروه ها زیر نظر مدیر کل آموزش و پرورش استان ها برای کل شهرستان و 732 منطقه کشور تشکیل شده است. دوستانی بر اساس دستورالعمل پیگیری ها را در این زمینه در این کارگروه ها انجام می دهند.

کد خبر 1269245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha