لزوم تغییر نگاه مدیران خراسان جنوبی نسبت به آثار تاریخی و مفاخر

قناعت با اشاره به وجود مفاخر علمی، فرهنگی، آثار، بناهای تاریخی و... خواستار تغییر نگاه مدیران نسبت به آثار تاریخی و مفاخر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز شنبه (۶ خرداد) در جلسه انجمن میراث‌ فرهنگی خراسان جنوبی که به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار شد، به بحران هویت در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: برخی کشورها بحران هویت دارند و مفاخر دزدی کرده و یا برای خود هویت سازی می کنند این در حالی است که در کشور ایران مفاخر علمی، دینی و فرهنگی و... زیادی داریم که باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

 

وی از مهمترین اقدامات به آشنا کردن نسل جدید با مفاخر، بناها و آثار تاریخی و... اشاره کرد و افزود: آنچه کشورها را تهدید می کند گسست نسل ها است.

 

قناعت با بیان اینکه در خراسان جنوبی به عنوان چهارمین استان کشور انجمن آثار و مفاخر استان تشکیل شده است، خواستار ارتباط تنگاتنگ با این انجمن شد و گفت: نیاز است دفتر این انجمن به صورت امانی در یکی از بناهای تاریخی راه‌اندازی شود و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم باید همراهی لازم را در این راستا داشته باشد.

 

وی یادآور شد: نگاه مدیران باید نسبت به بناهای تاریخی و مفاخر تغییر پیدا کند و حساسیت ویژه ای نسبت به آنها داشته باشند.

 

به گفته وی این حساسیت باید به نسل آینده هم منتقل شود و متولیان دستگاه های اجرایی باید نگاه فرهنگی خود را در کنار کارهای اجرایی مجموعه خود داشته باشند تا گسستگی نسلی که به وجود آمده، جبران شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره با اجرای قانون، تخلفات ساختمانی و املاک در حریم آثار تاریخی و اعمال جریمه توسط شهرداری ها، گفت: باید تخلفات به دیوان عدالت اداری ارجاع شده تا با رأی دیوان رأی داده شده توسط شهرداری ها شکسته شود.

 

وی خواستار تشکیل کمیته میراث ذیل کارگروه امور زیربنایی برای بررسی اینگونه مشکلات شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1269279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha