عید غدیر محور وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین علمی گفت: عید غدیر محور وحدت امت اسلامی است و مختص شیعه نیست و در واقع سنت نبی مکرم اسلام است و ما باید برای آن برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام علی علمی، رئیس اداره هیأت و تشکل‌های مذهبی کشور ،  امروز در مراسم بزرگداشت دهه کرامت که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: زیارت امام رضا (ع) اجر و پاداش والایی دارد حتی در برخی روایات بیان شده است که برتر از زیارت امام حسین (ع) می باشد.

وی افزود:  عقلانیت  از شاخصه های شیعیان اهل بیت است و در برخی موارد جهل در برابر علم قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین علمی گفت:  در روایتی امام رضا (ع) جهل را در برابر عقل قرار داده است چرا که علم همیشه عقلانیت نمی آورد و در مواردی شاهد بودیم که شخص با داشتن بالاترین سطوح علمی دست به جنایت زده است.

رئیس اداره هیأت و تشکل‌های مذهبی کشور در ادامه گفت: مدارا کردن یکی از مهم ترین صفات شیعه و از سفارشات امام رضا (ع) به شیعیان است و محبان اهل بیت اهل مدارا با دیگران هستند و باید این شاخصه و خصلت را در خودمان تقویت کنیم.

وی ادامه داد: عملگرایی از  دیگر شاخصه شیعه است و نباید به دین نگاه اقتضایی داشته باشیم، بلکه باید اهل عمل هم باشیم و اهل بیت، قرآن و یاد خدا باید در خوشی‌ها و عزاداری و همه امور زندگی ما جاری باشد.

حجت الاسلام علمی گفت: عید غدیر محور وحدت امت اسلامی است و مختص شیعه نیست و در واقع سنت نبی مکرم اسلام است و ما باید برای آن برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

 
 
 
 
کد خبر 1271217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha