آموزه‌های قرآن کریم در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان نقش اساسی دارد

رشیدپور با اشاره به اینکه قصه‌گویی راهکاری برای آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان است، گفت: آموزه‌های قرآن کریم نیز در تکوین شخصیت کودکان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، عبدالله رشیدی‌پور معاون توسعه مدیریت و‌ منابع استانداری کردستان در مراسم نمادین نواختن زنگ قصه‌گویی که در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: با قصه‌گویی هدفمند گذشته از سرگرم کردن کودکان به آن‌ها مهارت‌های زندگی را نیز آموزش می‌دهیم.

 

وی افزود: این مهارت‌ها شامل مهارت حل مساله و تصمیم‌گیری، مهارت تفکر، مهارت کنترل هیجانات و استرس، مهارت همدلی و مهارت‌های ارتباطی و ... است. 

 

رشیدی‌پور اعلام کرد: در خانه والدینی که کتاب‌های متفاوت ندارند، می‌توانند از راه‌های دیگری برای قصه‌گویی استفاده کنند؛ مثل گفتن خاطرات، بیان خواب‌ها به صورت قصه، قصه گفتن با اسباب بازی‌های مورد علاقه بچه‌ها، قصه گفتن با وسایل در دسترس که قطعا این روش‌ها باعث شادی و نشاط و سرگرمی کودک می‌شود.

 

معاون توسعه مدیریت و‌ منابع استانداری کردستان اضافه کرد: مربیان، خانواده‌ها و تمامی کسانی که به نحوی در پرورش افراد گام برمی‌دارند بیش از همیشه فن قصه‌گویی را محوری در تعلیم و تربیت نسل آینده مورد توجه قرار دهند چرا که آموزه‌های قرآن کریم در تکوین شخصیت کودکان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان نقش اساسی دارد.

کد خبر 1273238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha