تمرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر تکمیل سبد برنامه های نوجوانان است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با بیان اینکه کانون همیشه متهم به این است برای کودکان برنامه دارد ولی برای نوجوانان برنامه ندارد، گفت: تمرکز ما بر این است که سبد برنامه های نوجوانان تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان 1402 و رونمایی از کتاب جدید «بازی، شادی، خلاقیت» پیش از ظهر امروز سه شنبه 30 خرداد با حضور حامد علامتی مدیرعامل، محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید و فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مکان برگزار شد.

 

 

در این نشست «فرهاد فلاح»، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه های این کانون برای گروه های سنی مختلف کودکان و نوجوانان گفت: کانون همیشه متهم به این است برای کودکان برنامه دارد ولی برای نوجوانان برنامه ندارد. تمرکز ما بر این است که سبد نوجوان تکمیل شود؛ عمده برنامه ها و فعالیت های ما برای کودکان و نوجوانان از 6 سالگی شروع می شود و تا 18 سالگی ادامه دارد، عمده فعالیت مای حوزه کودک است و ما نگران هستیم که در این میان نوجوانان فراموش شوند.

 

 

وی افزود: خردسالان هم جزو برنامه ها هستند ولی به طور کلی مجموعه فعالیت های کانون نمی تواند پاسخگوی همه گروه های سنی باشد.

 

 

«فرهاد فلاح» اظهار کرد: کتاب جدید «بازی، شادی، خلاقیت»، کتابی پژوهشی است و مخاطبین آن والدین و مربیان است.

 

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: کانون 30 مرکز در سراسر کشور دارد که به لحاظ فیزیکی مشکلاتی دارند و در معرض آسیب هستند در تلاش هستیم که این مشکلات رفع شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح تدوین نیروی انسانی را پیگیری می کند و قرار است نیروهای پاره وقت به صورت تمام وقت به کار گرفته شوند. همچنین مراکز سیار کانون را آسیب شناسی کردیم که مشکلات آنها را برطرف کنیم.

 

 

فرهاد فلاح افزود: گزارش های استانی نشان می دهد میزان ثبت نام خانواده ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزایش پیدا کرده است.

 

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره از سرگیری طرح کانون مدرسه گفت: طرح کانون مدرسه از طرح قدیمی کانون است که سال ها متوقف شده بود ولی از سال گذشته مجدد فعالیت خود را آغاز کرده است، امسال در حال تدوین آیین نامه طرح کانون مدرسه به شکل جدید هستیم. بر اساس طرح جدید می خواهیم از ظرفیت اعضای کانون ها به عنوان بازوان کانون در مدراس استفاده  کنیم و این طرح در جهت مشارکت کودکان و نوجوانان در فعالیت های مدارس  صورت می گیرد.

 

 

 

کد خبر 1274014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha