بهره گیری حداکثری از ابزارهای نوین رسانه ای، لازمه توفیق در امر تبلیغ دین

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی گفت: به خصوص در شرایط کنونی از مهم ترین الزامات توفیق در امر تبلیغ دین، بهره گیری حداکثری از ابزارهای نوین رسانه ای است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اول تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) که به همین مناسبت روز «تبلیغ و اطلاع رسانی دینی» نامیده شده، اظهار داشت: ما باید زمینه ای فراهم کنیم که تبلیغ و ترویج آموزه های ناب دینی در جامعه به یک گفتمان جدی و فراگیر تبدیل شود.

 

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: به همین خاطر باید نسبت به انجام فعالیت های مستمر و مؤثر تبلیغی، اهتمام و دغدغه لازم وجود داشته باشد.

 

وی افزود: از سویی چنانچه می خواهیم که توده های مردم به ویژه نسل جدید با این آموزه ها و تعالیم به خوبی آشنا شده و به آن ها التزام عملی داشته باشند، لازمه اش این است که از ابزارهای نوین رسانه ای و شبکه های اجتماعی به شکل مطلوب در این راستا بهره ببریم.

 

وی همچنین به نقش کلیدی علما و روحانیت در امر تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: البته تبلیغ دین منحصر به رسالت حوزه های علمیه و روحانیت نیست اما به هر حال پرچمدار این مساله روحانیت است کما این که با توجه به بیانات و رهنمودهای امامین انقلاب به همین مهم نیز پی می بریم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: به لطف الهی حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در امر تبلیغ دین و اطلاع رسانی موفقیت های چشمگیری داشته اند منتهای مراتب ما باید ضمن نیازسنجی مستمر و از سوی آسیب شناسی فعالیت های تبلیغی، شرایطی فراهم کنیم که با تبلیغ مناسب و مؤثر جلوی فتنه انگیزی ها و طرح های شوم دشمنان گرفته شود.

کد خبر 1274294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha