دومین نمایشگاه ملی، تخصصی پوشاک ایرانی اسلامی گوهرشاد در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

نوروزی گفت: دومین نمایشگاه ملی، تخصصی پوشاک ایرانی اسلامی گوهر شاد به همراه نمایشگاه صنایع خلاق فرهنگی بانوان در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: دومین نمایشگاه ملی تخصصی پوشاک ایرانی اسلامی «گوهر شاد» با هدف اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و نشان دادن توانمندی های تولید کنندگان داخلی در زمینه طراحی و دوخت لباس از 11 تا 16 تیر ماه سال 1402 مصادف با آغاز دهه امامت و ولایت در سالن شماره یک محل نمایشگاه‌های دایمی پارک جنگلی برگزارمی‌گردد.

این مسئول افزود: در این نمایشگاه بیش از چهل غرفه متشکل از تولیدی‌های ایرانی و دستگاه‌های پشتیبان در این امر خطیر به مدت شش روز از ساعت 17 تا 22  حضور خواهد داشت و در روز مبارک عید غدیر پایان می یابد.

وی بیان کرد:عرضه صنایع خلاق فرهنگی هنری بانوان، عرضه و فروش پوشاک ایرانی اسلامی، عرضه پارچه چادری با تخفیف بیست درصدی به قیمت کارخانه، دوخت رایگان چادر، نمایش لباسهای بوم محلی استان، برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان، همراه با نمایش آثار هنرمندان از جمله برنامه های دومین نمایشگاه ملی تخصصی پوشاک ایرانی اسلامی (گوهر شاد ) است.

نوروزی برگزاری برنامه ویژه کودکان و نوجوانان، نمایش آثار هنرمندان و غرفه ویژه کودکان و نوجوانان از جمله دیگر اقداماتی عنوان کرد که در دومین نمایشگاه ملی، تخصصی پوشاک ایرانی اسلامی گوهر شاد برپا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: این نمایشگاه در راستای ترویج الگوهای پوشش ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگوهای نامانوس با فرهنگ ملی و دینی با مشارکت برخی دستگاه ها ی اجرایی استان و تولید کنندگان البسه اسلامی، طراحان لباس برگزار میگردد.

 وی افزود: از ویژگی های بارز این نمایشگاه میتوان به مشارکت بسیار خوب دستگاههای اجرایی برای برگزاری بهتر نمایشگاه  و وجود برنامه های فرهنگی هنری شاد در ایام برگزاری اشاره نمود.

نوروزی گفت: آذربایجان ‌غربی رنگین کمان اقوام و ادیان است و از تنوع قومیتی برخوردار بوده و در بحث پوشش باید از لباسی استفاده شود که در شان نظام اسلامی و جوانان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری امام خامنه ای ولی امر مسلمین زندگی می‌کنیم و وظیفه داریم براساس دستوری که ولی فقیه تحت عنوان جهاد تبیین صادر کرده عمل کنیم.

کد خبر 1275060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha