نمایشگاه کتاب امسال به عنوان بهترین دوره به ثبت می‌رسد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می کنیم تا بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بهترین دوره نام خود را به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار شبستان، بهمن دری، رییس نمایشگاه کتاب و معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گفت: بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب به فضل الهی با شعار ربع قرن جهاد فرهنگی در پرتو سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شروع به کار می‌کند و با این امید انتظار می‌رود که نمایشگاه بیست و پنجم به عنوان بهترین دوره نام خود را به ثبت برساند.

 

وی با دعوت از همه علاقه‌مندان به کتاب به بازدید از نمایشگاه کتاب توصیه کرد و با ارایه گزارشی از این دوره نمایشگاه گفت: در نمایشگاه کتاب امسال شاهد حضور چهار هزار ناشر ایرانی و 77 کشور دنیا با حدود 400 هزار عنوان کتاب به غیر از نشر الکترونیک هستیم.

 

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با بیان اینکه نمایشگاه کتاب محفل و رویدادی عظیم در کشور است، اظهار کرد: به غیر از بخش‌هایی که در همه دوره‌های نمایشگاه کتاب تا پیش از این داشتیم امسال بخش‌هایی چون سالن بیداری اسلامی، سالن ربع قرن جهاد فرهنگی و سالن ویژه یاس هستیم.

 

وی ادامه داد: بخش ربع قرن جهاد فرهنگی ناظر به تجلیل از دست‌اندرکاران دوره‌های گذشته نمایشگاه کتاب است. همچنین در سالن یاس کارنامه نشر سال 90 تعبیه شده است که در آن صرفا به جنبه نمایشگاهی می‌پردازیم.

 

بهمن دری با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای تهیه تازه‌های کتاب در کشور است، تأکید کرد: در این دوره شاهد ارتقای کمی و کیفی هم در بحث عناوین کتاب‌ها و هم در بحث حضور ناشران داخلی و خارجی هستیم، ضمن اینکه برای نخستین بار در این نمایشگاه 10 ناشر مصری حضور دارند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 128645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha