اگر نمایشگاه کتاب جشنواره بین ملل فرهنگی باشد قیدو بندها در هم می شکند

رییس جمهور با تاکید بر تبدیل نمایشگاه کتاب به جشنواره عظیم فرهنگی بین ملت ها گفت: با این رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب به فضایی تبدیل می شود که انسانها در یک فضای آزاد، آرام و انسانی با هم ارتباط برقرار می کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب گفت: خدا را شکر می‌کنم و از صمیم قلب خوشحالم که این فرصت را یافتم تا در این محفل فرهنگی و ارزشمند حضور پیدا کنم. این رویداد فرهنگی همه‌ساله جمع کثیری از اندیشمندان، فرهیختگان، هنرمندان و صاحب‌نظران را گردهم می‌آورد و فصل مشترکی بین آنها ایجاد می‌کند.

 

 

وی بیان کرد: در همین مراسم از تمام برگزارکنندگان و تمامی افرادی که با نگاه به افق‌های بلند و با عشق به انسانیت در این رویداد بزرگ صمیمانه تشکر می‌کنم، امیدوارم با اهتمام همه شما نمایشگاه کتاب تبدیل به یک جشنواره عظیم فرهنگی بین ملل شود.

 

 

احمدی‌نژاد با اشاره به موضوع انسان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند و باید در جمع فرهنگی کشور ما مورد بحث قرار گیرد و فصل مشترک همگان است موضوع انسان است.

 

 

رییس‌جمهور ادامه داد: همه انسان‌ها در طول تاریخ به دنبال کشف قله‌های انسانی بودند و همه تلاش‌های مقدس و زیبا و ماندگار بشری برای تحقق این هدف صورت گرفته است. ما نیز در ادامه راه این کاروان قرار داریم و همچنین وارث نسل‌های گذشته و واسط این روند برای رسیدن به نسل آینده هستیم.

 

 

وی راه رسیدن انسان به قله کمال را نیازمند عوامل گوناگونی دانست و تأکید کرد: از میان این عوامل به سه مورد مهم اشاره می‌کنم که اولین آنها «علم» است که حقیقت انسان را شکوفا می‌کند. علم لازمه کمال و رسیدن به قله‌های سعادت است و میان انسان عالم و انسان غیر عالم تفاوتی اساسی وجود دارد.

 

 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی دومین عامل رسیدن انسان به کمال را «عشق» دانست و گفت: انسان بدون عشق بی‌معنا است، عشق به ارزش‌های انسانی، حقیقت انسان، سایر انسان‌ها، قله‌های تعالی، خوبی و زندگی متعال در انسان وجود دارد. سومین عامل «عدالت» است که بستر شکوفایی انسان را فراهم می‌کند.

 

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان پیچیده در قیود و محدودیت‌ها قرار دارد، تأکید کرد: زمانی بشر آنقدر در تامین نیازهای غریزی خودش گرفتار بود که زندگی او شبیه زندگی سایر موجودات بود اما با هدایت پیامبران و اولیاء آرام آرام قید و بندها در حال در هم شکستن است اما ما کی به سعادت می رسیم؟ انسان برای رسیدن به حقیقت کمال باید این محدودیت‌ها و قید و بندها و موانع را درهم بشکند زمانی که همه قید و بندها را برداریم.

 

 

رییس جمهور تصریح کرد: کتاب این می ماند که یا بهره ای از علم حقیقی داشته باشد یا نشانی از عشق یا دعوت کننده به عدالت باشد.اصلا کتاب بین المللی است چرا که حاوی علم، عشق و عدالت است و نمی تواند در قید زمان و مکان محدود شود.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 128647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha