برگزاری نشست بانوان فعال و فرهیخته حوزه فرهنگ دینی در خراسان شمالی

نشست بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی، در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، صبح امروز (29 دی) در نشست بانوان فرهیخته و فعال حوزه دین که با حضور عفت محمودی مظفر، مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری خراسان شمالی و جمعی از بانوان فعال این عرصه در  اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت:  بانوان در هدایتگری جامعه، جایگاه و نقش مؤثر و با اهمیتی دارند.


حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین روحانی نیا، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از باورهای اسلامی و اعتقادات مردمی است، افزود: ایجاد امنیت فرهنگی به ویژه در شرایط حاضر از اهمیت بسیاری برخوردار است و فعالان فرهنگی در تحقق هر چه بیشتر این امر نقش سازنده ای ایفا می کنند.


وی به بروز و ظهور نحله های انحرافی و عرفان های خرافه و فرقه های ضاله در میان جوانان و دانشجویان و ترویج فرهنگ های غلط در جامعه توسط دشمنان، اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی، برنامه ریزی و تعامل هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه برای مقابله با این هجمه دشمن ضروری است.


حجت الاسلام روحانی نیا، بحث شناسایی فعالان عرصه ترویج فرهنگ دینی و ساماندهی بانوان این حوزه را در تبیین و تأثیرگذاری نقش آفرینان این عرصه بسیار مهم دانست و افزود: اطلاع رسانی و بهره مندی از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما و نیز ارائه طرح های پژوهشی کاربردی در این راستا ضروری است.

 

گفتنی است، در این جلسه بانوان حاضر به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که تأکید بر حمایت از طرح های پژوهشی بانوان در این راستا و مشخص شدن دستگاهی به عنوان متولی حمایت و اجرای این طرح ها، مهم ترین پیشنهاد و خواسته فعالان فرهنگی حاضر در جلسه می توان نام برد.

 

پایان پیام /

کد خبر 13561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha