آغاز بزرگترین رویداد قرآنی کشور با سخنرانی رییس جمهور

رییس ستاد بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اعلام سخنرانی رییس جمهور در آیین افتتاح این رقابت ها از برنامه ریزی برای دیدار شرکت کنندگان با رهبر معظم انقلاب همچون سال های گذشته خبر داد.

 

تقی رضایار، رییس ستاد بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به افتتاح این رقابت ها همزمان با شب مبعث رسول اکرم (ص) به خبرنگار شبستان گفت: آیین افتتاح این دوره از رقابت ها با حضور رییس جمهور و سایر مسئولان کشوری و لشکری برگزار می شود. همزمان با این آیین نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از روند برگزاری این رقابت ها در حضور مدعوین ارائه می کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این قرار است که سفرای کشورهایی که نمایندگان آنها در مسابقات بین المللی قرآن شرکت کرده اند، در آیین افتتاحیه حضور یابند. همچنین، تدابیری اندیشیده شده تا عموم مردم علاقه مند نیز در این آیین باشکوه امکان حضور داشته باشند.

رضایار درباره دیدار مسئولان برگزاری و شرکت کنندگان در این رقابت ها با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رایزنی و برنامه ریزی برای انجام این دیدار مطابق با سال های گذشته و در روز پس از اتمام رقابت ها در حال انجام است.

 

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام رشد 50 درصدی جوایز این دوره از مسابقات ابراز کرد: امسال جایزه 360 میلیون نفری برای نفر نخست در هر دو رشته حفظ و قرائت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن همزمان با برگزاری رقابت های بین المللی عنوان کرد: برپایی این محافل از روزهای قبل از آغاز رقابت ها در سطح استان ها تهران و البرز آغاز می شود و در روزهای بعد به ویژه همزمان با آیین اختتامیه در حرم رضوی و مساجد و بقاع متبرکه شهر مشهد به اوج می رسد.

رضایار خاطرنشان کرد: برای رشته حفظ دو مرحله و برای رشته قرائت سه مرحله طراحی شده تا افراد ممتاز و چهره های قوی به صحن اصلی رقابت ها راه بیابند.
شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 28 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز شده و دوم تیرماه در شام ولادت امام حسین (ع) با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 140996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha