هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، از برگزاری هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل با شرکت 250 ناشر کشوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، منصور شرفی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، ظهر امروز (4 بهمن) در اولین نشست خبری خود گفت: هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل با شرکت 250 ناشر در محل نمایشگاه دائمی اردبیل برگزار و به طور میانگین 250 هزار جلد کتاب در این نمایشگاه در قالب 150 غرفه عرضه می شود.

 

شرفی، با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه 7 بهمن سال جاری و با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار می شود، ادامه داد: نمایشگاه کتاب از 7 تا 13 بهمن سال جاری همه روزه از ساعت 10 صبح تا 17 عصر برای علاقه مندان در نمایشگاه دائمی استان اردبیل دایر است.

 

وی، از اختصاص 40 درصد تخفیف به کتاب های این نمایشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: 10 درصد این تخفیف را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، 10 درصد دیگر را معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 20 درصد الباقی را ناشرین کتاب ها متقبل می شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی، عظمت و شرافت کتاب در اسلام به حدی است که خداوند متعال در قرآن کریم، بر کتاب و به هر چیزی که با قلم نوشته می شود قسم یاد می کند و در این راستا 320 مرتبه واژه کتاب و مشتقات آن به کار گرفته شده است، تصریح کرد: دین اسلام، دین دانش، کتاب و اندیشه و این مکتب، پرچمدار نهضت کتاب و کتابخوانی در جهان است.

 

شرفی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، حمایت از ناشران استانی و ملی، نمایش آخرین کتاب های منتشر شده در استان و تجلیل از خادمان فرهنگ و ادب استان را مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و افزود: برپایی نمایشگاه نقاشی، مسابقه کاریکاتور، عکس، کتابخوانی، آیات و روایات، خوشنویسی برای تمام رده های سنی را از جمله دیگر مراسم هایی دانست که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.

 

وی، همزمانی دهه مبارک فجر با برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل را به فال نیک گرفت و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از ناشرینی که در ارتباط با جنگ نرم و انقلاب اسلامی قلم زدند به طور ویژه جهت شرکت در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است که در این ارتباط، ناشرین حوزه علمیه قم در اولویت قرار گرفته اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 14859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha