نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور در نمایشگاه قرآن

مدیر اجرایی بخش فرقه‌های انحرافی نمایشگاه قرآن با اشاره به لزوم بررسی نقدگونه عرفان‌ها و ادیان‌ نوظهور گفت: رویکرد ما پرداختن به ویژگی‌های مشترک فرق انحرافی با کمک آیات قرآن است.

مهدی روحانی، مدیر غرفه شبهه عرفان‌های نوظهور با اشاره به اجرای برنامه‌های جدید با موضوع تقبیح افکار انحرافی عرفانی به خبرنگار شبستان گفت: 15 نشست با موضوع بررسی و نقد افکار و عقاید فرقه‌های انحرافی به صورت گروه‌های دوستانه پرسش و پاسخ و نشست‌های رسمی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی از عرفان‌های نوظهور همچون حلقه کیهانی، شیطان‌پرستی یوگا خاطرنشان کرد: وجود فرهنگ غنی قرآن که منبع معرفت بی‌پایان الهی است راهکار اصلی پاسخ‌گویی شبهات و مقابله با فرقه‌های انحرافی است.

 

روحانی درباره برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای بخش فرق انحرافی نمایشگاه بین‌المللی قرآن تصریح کرد: نصب پوسترهای منقش به آیات و روایات مرتبط با ویژگی‌های مشترک عرفان‌های نوظهور به کمک آیات قرآن، حضور اساتید از مؤسسه بهداشت معنویت در سلسله نشست‌های این دوره از نمایشگاه، فروش کتب و مقالات پیرامون نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور از مهم‌ترین برنامه‌ها و محورهای کاری است که بخش فرق انحرافی بر آن متمرکز شده است.

وی در خصوص پخش کلیپ‌های تصویری ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های بخش فرقه‌های انحرافی نمایشگاه افزود: سخنرانی بزرگانی همچون آیت‌الله آملی، استاد فعالی پیرامون نقد عرفان‌های نوظهور و برملا‌شدن راز تردستی‌ها، اعترافات رهبران و جلسات خصوصی فرقه‌های انحرافی از جلوه‌های دیگر این بخش است که به قاب تصویر کشیده شده‌اند.

 

روحانی با بیان این مطلب که فضای 250 مترمربعی برای بخش فرقه‌های انحرافی نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: طراحی 2 آبسردکن که یکی نمای بسیار زیبا و جذابی را از دور به بازدیدکننده القا می‌کند ولی در آن آبی وجود ندارد از طرح‌های ابتکاری فضاسازی این بخش است که تداعی عرفان‌های انحرافی را می‌کند که ظاهری گول‌زننده دارند و درونی پوچ.

وی افزود: بخش فرق انحرافی با طراحی منحصر به فرد به شکل راهرو مانند و نصب پوسترهای مرتبط با موضوع عرفان‌های نوظهور طراحی شده است که در قسمت انتهایی آن بخش فروش کتب برای استفاده علاقه‌مندان به مطالعه موضوعات نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور طراحی شده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 151642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha