تکاپو برای برگزاری نمایشگاهی با رنگ خدا در دل پایتخت

این روزها وقتی وارد مصلی امام خمینی(ره) می‌ شوی از دیدن پوسترها،‌ بنرها، آذین‌بندی‌ها و‌ نوع خاص دکوراسیون غرفه‌ها ناخودآگاه پی هیاهویی بازدیدکنندگانی هستی که برای بازدید از رویدادبزرگ قرآنی کشور آمده اند.

خبرگزاری شبستان: جنب و جوشی که این روزها در شبستان مصلی امام خمینی تهران به چشم می‌خورد،‌ خبر از مراحل آماده سازی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می‌دهد تا باز در آستانه فرارسیدن ماه بهار قرآن،‌ رمضانی که سوزاننده گناه و پاک کننده دل‌های مومنان است،‌ نمایشگاهی از نور را در پایتخت شاهد باشیم و آخرین دستاوردهای فنی،‌ هنری و فرهنگی شرکت‌ها،‌ موسسات و نهادهای گوناگون در زمینه علوم قرآنی را به نظاره بنشینیم.

 


با نزدیکی ماه مبارک رمضان،‌ مراحل آماده سازی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از چندی پیش آغاز شده است،‌ این روزها به آن مقدار از آمادگی دست یافته که وقتی وارد شبستان مصلای امام خمینی(ره) می‌شوی از دیدن پوسترها،‌ بنرها، آذین‌بندی‌ها و‌ نوع خاص دکوراسیون غرفه‌ها و بخش‌های مختلف آن که یادآور هنر سنتی و اسلامی اصیل ایرانی است،‌ ناخودآگاه در پی هیاهویی بازدیدکنندگانی بگردی که معمولا استقبال شایانی از این نمایشگاه معنوی به عمل می‌آورند.
 

برخلاف طبقه فوقانی شبستان که همچنان پر از سیم و چسب و چوب و صدای میخ و چکش در راستای تداوم آماده سازی است،‌ در طبقه همکف شبستان تقریبا اغلب غرفه‌ها جای مشخص خود را یافته‌اند و‌ شاهد نمایشگاهی کامل اما بدون تماشاگر هستیم که مانند دوره پیشین،‌ غرفه‌ها بر طبق موضوع به بخش‌های مجزایی تقسیم شده‌اند؛ بخش کودک،‌ بخش محصولات فرهنگی،‌ بخش قرآن‌های نفیس، بخش خانواده و ... که از نکات جالب توجه بخش اخیر(خانواده) در نظر گرفتن قسمتی برای جلسات مشاوره رایگان با موضوعات و مسائل مختلف برای خانواده‌ها است که ظاهرا برای امسال رویکردی متفاوت و گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته اتخاذ کرده است.


 

 

غرفه‌های نرم افزارهای قرآنی،‌ نمایش قرآن‌های نفیس،‌ ختم زنده قرآن کریم در محیط نمایشگاه،‌ عرضه نمونه‌های چاپی قرآن با انواع خطوط و قطع‌های مختلف،‌ از جمله ریز غرفه‌هایی هستند که امسال نیز آخرین دستاوردها و داشته‌های خود در زمینه قرآنی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» از 25 تیر ماه تا 24 ماه ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) پذیرای علاقه مندان است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 151786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha