برگزاری زنده طرح ملی 1446 در نمایشگاه قرآن

مدیر بخش طرح ملی حفظ قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به برگزاری طرح قرآنی 1446 در نمایشگاه امسال گفت: مراجعان می‌توانند به صورت حضوری در طرح 1446 شرکت و محفوظ‌شان را ارایه دهند.

سیدمحمود چاووشی، مدیر بخش طرح ملی حفظ قرآن در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به چگونگی تشکیل ستاد طرح ملی حفظ به خبرنگار شبستان گفت: اواخر سال 90 در شورای فرهنگی توسعه قرآنی کشور جایگاه قانونی ستاد ملی حفظ قرآن تصویب شد.

وی افزود: شورای عالی فرهنگی توسعه قرآنی طرح مدونی را برای اجرا در ستاد ملی حفظ در نظر گرفت. چگونگی اجرای آن در سه وزارتخانه آموزش و پرورش، نهاد مقام معظم رهبری در وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال شد.

وی با اشاره به رویکرد بخش طرح ملی حفظ قرآن در نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: هدف بخش طرح ملی حفظ توسعه و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن در میان آحاد جامعه است و به همین منظور برای اولین بار بخش طرح ملی حفظ در نمایشگاه قرآن امسال حضور دارد.

 

چاووشی با اشاره به برخی از محصولات و خدمات ارایه شده در بخش طرح ملی حفظ افزود: ارایه روش‌های آموزش، عرضه محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی برای حفظ قرآن معرفی حافظان و اساتید برجسته حفظ آنها تقسیمی از فعالیت‌های این بخش در نمایشگاه قرآن امسال است.

وی درباره دیگر فعالیت‌های مهم این بخش در نمایشگاه امسال تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی حفظ قرآن که در کنار آموزش، مسابقات حفظ حضوری قرآن را ویژه بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده از دیگر محورهای کاری بخش طرح ملی حفظ است.

وی در خصوص اجرای طرح 1446 به طور زنده در بخش طرح ملی حفظ قرآن عنوان کرد: با رویکرد طرح ملی 1446 که در راستای حفظ قرآن آغاز شده در بخش طرح ملی فقط فضایی تعبیه شده تا به صورت زنده آماده برگزاری آزمون حفظ جزء 30 برای مراجعه‌کنندگان در نمایشگاه قرآن باشد.

 

مدیر بخش طرح ملی حفظ نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان این مطلب که فضای 160 مترمربعی برای این بخش در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: طراحی دکور منحصر به فردی برای کارهای چندمنظوره از جمله آموزش، سابقه و نیز ارایه اهم فعالیت‌های مؤسسات موفق حفظ قرآن پیش‌بینی شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان این مطلب که ثبت‌نام آنلاین از بازدیدکنندگان در طرح ملی حفظ صورت می‌گیرد، افزود: این امکان برای مراجعه‌کنندگان هست تا به صورت آنلاین نوع حفظ خود به صورت تک سوره یا حفظ از ابتدای قرآن انتخاب کنند و در طرح ملی حفظ قرآن شرکت نمایند.

پایان پیام/
 

کد خبر 153310

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha