برگزاری 40 نشست تخصصی با محور تحول علوم انسانی

مشارکت 13 موسسه فعال در عرصه تحول علوم انسانی و برگزاری 40 نشست تخصصی با حضور شخصیت هایی همچون حجج اسلام رشاد و رهدار ویژه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن تدارک دیده شده است.

عبداله اسدی، مدیر بخش تحول علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اعلام آغاز به کار این بخش در روز پنجشنبه، 29 تیرماه به خبرنگار شبستان گفت: علاوه بر پخش پیام تصویری آیت الله جوادی آملی، شخصیت هایی همچون آیت الله حائری شیرازی و حجج اسلام علی اکبر رشاد و احمد رهدار در آیین افتتاح این بخش حضور می یابند.

وی درباره موسسات و مجموعه های علمی حاضر در این بخش اظهار کرد: تا کنون با حضور 13 موسسه فعال در حوزه تحول علوم انسانی در این بخش موافقت شده که امکان افزایش آنها وجود دارد.

اسدی ادامه داد: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، فرهنگستان علوم اسلامی قم، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، اندیشکده یقین (مرکز بررسی های دکترینال)، جامعه المصطفی العالمیه (ص)، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد، بنیاد دکتر احمد فردید، موسسه فتوح اندیشه قم، مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی (عج)، مدرسه دانشجویی قرآن و عترت (ع) دانشگاه تهران و بنیاد پژوهشی فرهنگی سمات از جمله موسساتی دارای غرفه در این بخش هستند.

مدیر بخش تحول علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: علاوه بر این موسسات که در بخش تحول علوم انسانی دارای غرفه های مستقل هستند، موسساتی نیز بدون در اختیار داشتن غرفه محصولات خود را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند.

وی از عرضه دستاوردهای حوزه تحول علوم انسانی در فروشگاه متمرکز این بخش خبر داد و بیان کرد: این آثار در قالب کتاب و نرم افزار به بازدیدکنندگان از بخش عرضه می شود.

اسدی درباره برگزاری نشست های تخصصی در این بخش ابراز کرد: برگزاری 40 نشست تخصصی با محور علوم انسانی تا کنون پیش بینی و نهایی شده است که به همت موسسات حاضر در نمایشگاه برگزار می شود. ارائه مقالات جدید، رونمایی از آثار مهم در حوزه تحول علوم انسانی، برگزاری میزگردهای تخصصی و ... از جمله محورهایی تدارک دیده شده برای این نشست ها به شمار می رود.

وی با بیان این مطلب که این نشست ها با حضور چهره های ممتاز و مشهور عرصه علوم انسانی برگزار می شود، عنوان کرد: چهره هایی همچون دکتر داوری اردکانی، حجج اسلام رشاد، میرباقری، پارسانیا، رهدار، رجبی، رودگر، ابطحی، طباطبایی پور، الویری، معلمی، قوامی، پیروزمند، بهروز لک و دکترها حسن عباسی، مظفر نامدار، مهدوی زادگان و حشمت در این نشست ها حضور دارند.

اسدی درباره دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این بخش گفت: معرفی چهره ها، کتب و موسسات برتر در حوزه تحول علوم انسانی در قالب کتابچه و تابلو مقاله نیز از دیگر فعالیت های بخش علوم انسانی است. همچنین، در این بخش غرفه ای با نام "گفت و گو" تعبیه شده تا در آن استادان، طلاب و دانشجویان به گفت و شنودهای صمیمانه و علمی بپردازند.

وی ادامه داد: «شبکه سازی فعالین حوزه تحول علوم انسانی» از غرفه های مهم این بخش است که ضمن ثبت نام از دانشجویان و طلاب، زمینه تغذیه فکری و معرفتی آنها را از طرقی همچون ایجاد مقدمات ارتباط آنها با اساتید، انسجام بخشی منابع انسانی فعال در این حوزه در رفع موازی کاری ها و ایجاد هم افزایی فراهم می کند.

اسدی درباره همکاری بخش با گروه های دانشجویی فعال خاطرنشان کرد: همکاری گروه های دانشجویی، بیشتر محدود به همفکری های مشورتی و بعضا همکاری های جزئی اجرایی بوده و به این گروه ها در نمایشگاه امسال غرفه ای تخصیص داده نشده است. گرچه نشست ها و میزگردهای دانشجویی با حضور نخبگان جوان، پیش بینی شده است. از این رو، دانشجویانی که ظرفیت خاصی برای عرضه در نمایشگاه دارند می توانند با دبیرخانه بخش در تماس باشند.
شایان ذکر است، بخش تحول علوم انسانی، در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) و بین دو بخش حوزوی و دانشگاهی قرار دارد و از 26 تیرما تا 23 مرداد پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/
 

کد خبر 152195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha