قرآن بدون امام بی معناست/ نفس های آخر اندیشه سرمایه داری

احمدی نژاد با تاکید بر این نکته که قرآن بدون امام بی معناست، گفت: اگر قرآن به امام منتهی نشود کاغذی است بر سر نیزه.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که امشب در مصلی تهران برگزار شد، بر این نکته که قرآن بدون امام بی معناست، گفت: اگر قرآن به امام منتهی نشود کاغذی است بر سر نیزه.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه کار نمایشگاه کار بسیار عظیم و ارزشمندی است، گفت:‌ خدا را سپاسگزارم که امروز در این سرزمین نورانی تدبر در قرآن و فهم قرآن را سکه رایج قرار داده و جمع کثیری از مومنان و فداکاران در این مسیر تلاش و مجاهدت می‌کنند.

وی با بیان اینکه انس با قرآن در انس با امام معنا پیدا می‌کند، گفت:‌ قرآنی که به امام منتهی نشود قرآن نیست کاغذی بر سر نیزه است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تردیدی نیست که قرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه و عطیه خدا به بشر است که پیامبر عظیم الشان ما حضرت محمد مصطفی از آن به نام ثقل اکبر یاد کرده است، افزود: قرآن خود معرف انسان کامل است و انسان کامل تجلی قرآن است.

احمدی نژاد عنوان کرد: امامان معرف کتاب خدا هستند و هر دو انسان را به صراط مستقیم دعوت می‌کنند. قرآن شامل همه علوم است و امام حامل همه علوم و هر دو رحمت‌الله هستند.

رئیس جمهور گفت: استقرار حقیقت قرآن در عالم بر پایه نظام قرآنی فقط به دست تجلی و حقیقت قرآن یعنی امام امکان پذیر است. اگر بخواهیم حقیقت قرآن را معرفی کنیم باید امام را معرفی کنیم و اگر به دنبال اخلاق قرآنی هستیم باید اخلاق امام را دنبال کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم احکام نورانی و معارف الهی در جهان گسترش پیدا کند و در عمل زندگی و انسان را سازمان بدهد باید زمینه ساز حکومت مهدوی باشیم که منشور حکومت مهدوی قرآن و حاکم آن قرآن مجسم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه‌گذاری شیطان در برابر انسان عبارت از دور کردن ذهن دل و اندیشه انسان‌ها از حقیقت قرآن است، گفت: وضع عالم را ببینید که چه بر سر انسان گذشته است؛ قطعا سرنوشتی که تا امروز داشتیم چیزی نیست که خدا فرموده است، مقصود از خلق انسان محقق نشده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: خدا را شکر می کنیم که گسترده‌ترین جلوه‌های خودپرستی جامعه بشری در حال اضمحلال است و مارکسیست‌ها رفتند.

وی گفت: جلوه دیگر خودپرستی انسان‌ها یعنی اندیشه سرمایه‌داری امروز نفس‌های آخر را می‌کشد و در بن‌بست است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه امروز باید معارف قرآنی و مربوط به انسان کامل را در دنیا منتشر کنیم ادامه داد: آنها که انسان را تک بعدی معرفی کردند در آستانه نابودی هستن.
احمدی نژاد بیان داشت: قرآن در بین ما مهجور است زیرا امام مهجور است. تجربه نشان داده هر جا فارغ از خودخواهی‌ها و تحمیل کردن خود به جای حقیقت اسلام، امام و قرآن معرفی شود ملت‌ها بر حسب فطرت خود از آن استقبال می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز جهان در آستانه دگرگونی‌های وسیع است و اگر کوتاهی کنیم میراث پیامبران و تنها باقی مانده الهی به بشریت معرفی نشود چه بسا مستکبران با نقاب جدید خود را به بشر تحمیل کنند.

احمدی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: نباید به شیاطین اجازه دهیم که خداخواهی انسان‌ها را برای خود مصادره کنند.
پایان پیام/
 

کد خبر 152105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha