نشاط بخش قرآنی با تزریق 200 میلیارد تومان بودجه/ 40 غرفه و 10 بخش جدید

رییس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بخش تازه مسلمان شده‌ها، تولید ملی از نظر قرآن و بیداری اسلامی از بخش‌های جدید نمایشگاه امسال است.<BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام حمید محمدی در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که امشب در مصلای تهران برگزار شد، گفت: نمایشگاه قرآن بزرگ‌ترین مجمع قرآنی کشور و جهان اسلام است.

وی افزود: این نمایشگاه با قدمت 19 ساله امسال شامل 40 بخش ستادی و غیرستادی و 10 بخش جدید است.

رئیس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: بیستمین نمایشگاه در فضایی به مساحتی بیش از 3000 متر مربع برگزار می‌شود.

محمدی ادامه داد: در نمایشگاه امسال 500 نشست تخصصی و محفل قرآن برگزار می‌شود که بیش از 600 عضو هیئت علمی در 30 روز به ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان می‌پردازند.

وی یادآور شد: بخش رهیافتگان و تازه مسلمان شده‌ها، تولید ملی از نظر قرآن، بیداری اسلامی در دو بخش فلسطین و جهان اسلام و جشنواره‌های قرآن از بخش‌های جدید نمایشگاه امسال است.

رئیس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اضافه کرد:‌ بیش از 150 ناشر مکتوب داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند و برای اولین بار نیز ناشرانی از کشورهای مصر، عراق و سایر کشورهای اسلامی به ارائه قرآن‌های خود به مخاطبان می‌پردازند.

محمدی گفت:‌ 30 غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه امسال راه‌اندازی شده که کارگاه‌های آموزشی ویژه عفاف و حجاب را برگزار می‌کنند.

وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با دخالت مستقیم شش وزارتخانه برگزار می‌شود که امسال هدف ما پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در بخش تربیت حافظان قرآن کریم است.

رئیس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: بخش خانواده قرآنی، سبک زندگی قرآنی و جوان قرآنی از بخش های جدیدی است که امسال به نمایشگاه قرآن اضافه شده است.

محمدی با اشاره به تحقق بودجه نیم درصدی سازمان‌ها و نهادها به برنامه‌های قرآنی گفت: تزریق 200 میلیارد تومان به بخش قرآنی باعث تحول عظیمی در این بخش شده است.

وی در پایان گفت: با تزریق این بودجه به بخش قرآنی تجهیز مراکز قرآنی بیش از 100 درصد افزایش و ساخت و سازها بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
پایان پیام/
 

کد خبر 152108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha