از دوخت چادر رایگان تا نمایش مراحل چاپ و آماده سازی قرآن

سومین روز از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در حالی سپری شد که هنوز بخشهای مختلف در حال آماده کردن دکور هستند.

به گزارش خبرنگار شبستان، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سومین روز از فعالیت خود از مخاطبان و علاقه‌مندان به قرآن هنوز در حال تکمیل است و  نظم و انسجامی در ورودی نمایشگاه، استقرار آژانس، اورژانس و آتش‌نشانی دیده نمی‌شود و فقط ماشین آتش‌نشانی و اورژانس به صورت نمادین به چشم می‌خورد.

 

نمایش دیدار دوست؛ کاری از کاوه مهدوی نیز از دیروز در نمایشگاه بین‌المللی در حال اجرا است و از آشفتگی بیرونی شبستان کاسته است و حلقه‌ای از دوستداران تئاتر و دفاع مقدس را به دور خود جمع کرده است. نمایش دفاع مقدس برای دومین سال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر شب از ساعت 17 با اجرای هفت نمایش به طور معمول تا قبل از اذان مغرب پذیرای مخاطبان نمایشگاه قرآن کریم است این نمایش با همکاری دفتر هنرهای نمایشهای دینی و نمایشگاه قرآن اجرا می شود.

 

فلسفه چادرهای خالی محوطه نمایشگاه 

در کنار اجرای بازیگران تئاتر چادرهای خالی سفیدرنگ برافراشته بدون حضور حتی یک نفر سردی خاصی را در فضای نمایشگاه حاکم کرده و به سایه‌بانی برای رفع خستگی برخی از رهگذران تبدیل شده و فکر مخاطب را از گرمی استقبال خالی می‌کند.

 

چادر رصد اجرام آسمانی نیز همچون سال‌های قبل در بیرون شبستان برپا است اما هنوز رد پایی از رصد اجرام در آن دیده نمی‌شود و چهارپایه‌های ایستاده خالی از تلسکوپ‌های مختلف منتظر نصب هستند.

 

اغذیه‌فروشی‌های نمایشگاه هم قبل از آغاز ماه رمضان روزه هستند و خبری از مشتری‌های گرسنه نیست و در پی تدارک غذا برای ساعت‌های بعد از اذان مغرب هستند.

 

عفاف و حجاب پرطرفدارترین بخش در سومین روزه نمایشگاه قرآن

بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن امسال در طبقه زیرزمین برپا است و بیش از 40 مدل چادر در وسط سالن این بخش جلوه خاصی را برخلاف سایر بخش‌های خالی از دکور و حضور مخاطب داده است و تا حدی از گرمی حضور خریداران روشن شده است.

 

در این بخش بیش از 40 مدل چادر با انواع و اقسام تزیینات سنتی و کلاسیک چشمان هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند و چادرهای رنگی نماز با مدل‌های مختلف نیز در بخش جنبی عفاف و حجاب رونق خاصی را به نمایشگاه داده است.

 

از دوخت رایگان چادر معمولی تا رونمایی از پنج مدل چادر جدید

دوخت چادر نیز از دیگر بخش‌های عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن است که با حضور خیاطان و طراحان چادر در کنار چرخ‌های خیاطی صنعتی منتظر سفارش مشتریان است. در این بخش چادر حریر اسود به قیمت 23 تومان با دوخت رایگان (مدل ساده) ارایه می‌شود و تا پایان نمایشگاه از پنج مدل چادر جدید دیگر رونمایی می‌شود.

 

رقص توپ های چادر در دست بزاران نیز کنجکاوی علاقمندان به چادر های مرغوب و سبک را بیشتر می کند، در این بخش عرضه چادر‌های دیگر از انواع حریر اسود 26 هزار و 500 و کریستال با قیمت 35 هزار و 500 با کاهش 55 درصد ارزان‌تر از قیمت بیرون نمایشگاه به مشتریان عرضه می‌شود.

 

 آغاز به کار بخش دارالکتاب نمایشگاه از روز پنجشنبه

بخش دارالکتاب نمایشگاه قرآن کریم نیز از جمله بخش‌های خالی از حضور مخاطبان است که هنوز در پی طراحی و صحنه‌آرایی است. قرار است در این بخش هر شب یک کاتب آقا و خانم در غرفه حضور داشته باشند و در حضور بازدیدکنندگان کتابت قرآن کریم را به شکل نمایشی انجام می‌دهند و مراحل آماده‌سازی قرآن از ابتدا تا ویرایش کامپیوتری قرآن را با حضور کارشناسان و بازدیدکنندگان تا مراحل نهایی گردآوری یک قرآن را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار ‌دهند. این بخش از روز پنج‌شنبه کار خود را آغاز می‌کند.

 

 و اما روابط عمومی بیستمین نمایشگاه قرآن

روابط عمومی نمایشگاه که در انتهای زیرزمین و دور از چشم بازدید کنندگان قرار دارد از جمله بخش های قابل توجه برای تهیه خبر برای هر خبرنگاری محسوب می شود که این بخش نیز در کنار بخش های دیگر نمایشگاه هنوز برای اطلاع رسانی در مورد نشست ها و راهنمایی خبرنگاران فعالیت خود را رسما آغاز نکرده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 153004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha