آغاز مرمت مسجد جامع یزد از هفته آینده

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از عقد قرارداد با پیمانکار طرح مرمت مسجد جامع و تاریخی شهر یزد در روزهای گذشته خبر داد و گفت:کار مرمت این مسجد از هفته آینده آغاز می شود.


 به گزارش خبرگزاری شبستان، بهرام رضایی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به آغاز مرمت مسجد جامع یزد از هفته آینده، گفت: هم اکنون پیمانکار این پروژه در حال تجهیز کارگاه است و عملیات مرمت این مسجد تاریخی از هفته آینده آغاز می شود.

وی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح، سردر، گنبد خانه و کاشیکاری‌های مسجد جامع و تاریخی یزد مرمت می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد تصریح کرد: هم اکنون عملیات مرمت 42 مسجد استان نیز با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال و با همکاری هیات امنای این مساجد تاریخی در سطح استان یزد در حال پیگیری است.

 بنابرگزارش سایت میراث آریا،رضایی افزود: به منظور اجرای این پروژه‌ گسترده، تفاهم‌نامه‌هایی میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد و هیات امنای مساجد امضا شده و هم اکنون کار اجرایی این طرح بزرگ آغاز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزدگفت: هم اکنون سال مالی 1390 در این اداره کل به پایان رسیده و با تخصیص اعتبارات سال 91 سعی خواهیم کرد سال پرباری را در حفظ و احیای میراث فرهنگی استان یزد رقم بزنیم.
پایان پیام/

کد خبر 154848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha