امر به معروف و نهی از منکر نقطه اشتراک مسلمانان است

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کرمانشاه، نقطه اشتراک مسلمانان را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جوامع دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد جواد مهری، مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کرمانشاه، روز گذشته(8 بهمن)در مراسمی که در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: هدف نهایی قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا، تنها اقامه امر به معروف و نهی از منکر و احیای اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه مسلمانان بود.

 

وی با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص) در جامعه امروز نیاز و نقطه مشترک همه مسلمانان جهان است، افزود: واقعه عاشورا شاخص همیشه روشن تاریخ برای تفکیک حق از باطل و تشخیص نفاق در دین است.


حجت الاسلام مهری، با تاکید بر اینکه واقعه کربلا متعلق به همه مسلمانان است، بیان کرد: حضرت زینب(س) و کاروان اسرای کربلا پیام آوران حقیقی ایستادگی و مقاومت در راه حق بودند و به واقع اگر رشادت و ایثار این شیرزن دشت کربلا نبود، هیچگاه قیام تاریخی امام حسین(ع) در عاشورا و رسالت عظیم ایشان به جهانیان منتقل نمی شد.


وی تصریح کرد: اگر عاشورا، سربریده حسین بن علی(ع)، خطبه های زینب(س) و سیلی خوردن رقیه نبود شاید دین و اسلام ناب محمدی (ص) این گونه جاویدان و جهان شمول نمی شد.


گفتنی است، در این مراسم مرثیه خوانان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با بیان گوشه هایی از مصائب خاندان پیامبر اکرم(ص) برای حاضران مداحی کردند.
 

پایان پیام/

کد خبر 15583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha