نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل برپا شد

نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان اردبیل همزمان با گرامیداشت هفته دولت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، منصور شرفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، شب گذشته ( 2 شهریور) در آیین گشایش این نمایشگاه در اردبیل، با بیان اینکه کتاب از دیرباز احیاگر اندیشه های افراد بوده است، اظهار داشت: کتاب آموخته های درازمدت افراد را به نسل های بعدی انتقال می دهد.


وی با بیان اینکه کتاب از جایگاه رفیع در دین اسلام و مکتب انسان‌ساز اسلامی برخوردار است، افزود: لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و یکی از ابزارهای این توسعه برگزاری نمایشگاه های کتاب است.


شرفی با اشاره به این نکته که هیچ آرامشی بهتر از انس و الفت با کتاب نیست چراکه انسان با مطالعه کتاب به بهترین شرایط روحی و روانی دست می‌یابد، تصریح کرد: کتاب به عنوان عامل استحکام آیین‌ها، باورها و فرهنگ‌ها به شمار می‌رود.


رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب از توجه مسئولان ملی و استانی در برپایی این نمایشگاه در فصل مناسب تابستان قدردانی کرد و گفت: در سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب استان در نیمه دوم سال برگزار می‌شد که با انتقال این برگزاری به نیمه اول سال سعی کردیم رضایت مخاطبان را فراهم آوریم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه برای برگزاری نهمین دوره نمایشگاه اردبیل بیش از 500 ناشر ثبت نام کرده‌ بودند، بیان داشت: با توجه به محدودیت مکان و ظرفیت استانی 220 ناشر پذیرش شده که در قالب 140 غرفه کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند.


عضو شورای اداری استان با اشاره به این نکته که در این نمایشگاه بیش از 24 هزار عنوان کتاب در معرض دید و خرید عموم مردم قرار گرفته است، عنوان کرد: 300 میلیون تومان بن کتاب نیز بین علاقه مندان توزیع می‌شود تا خرید کتاب به سهولت و آسانی انجام شود که علاقه مندان می‌توانند با تخفیف 40 درصدی کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند.


گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل از امروز به مدت یک هفته تا 8 شهریور برپا بوده و از ساعت 9 صبح و 13 ظهر و 16 تا 21 شب علاقه مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 164884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha