آماده باش نسبی دستگاه های عملیاتی خراسان جنوبی/ثبت یک پس لرزه درشاهرخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به زلزله امروز صبح(12شهریور) زهان گفت: با توجه به اینکه این زلزله تاکنون پس لرزه ای نداشته اما دستگاه های عملیاتی استان آمادگی کامل برای خدمات رسانی دارند.

محمدعلی آخوندی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: زلزله امروز صبح زهان هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است و تنها موجب ریزش کوه در منطقه کبودان و انسداد جاده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر انسداد این جاده برطرف شده است، تصریح کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران استان متشکل از 44 دستگاه آمادگی کامل برای خدمات رسانی در صورت لزوم را دارند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هلال احمر، اوژانس، راه و ترابری، بنیاد مسکن، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و فرمانداری های معین، آب و برق و آتش نشانی آمادگی لازم در صورت پس لرزه و نیاز به خدمات رسانی را دارند.

 

آخوندی با تاکید بر اینکه تاکنون تنها یک پس لرزه در منطقه شاهرخت استان به بزرگی 1.9 ریشتر ثبت شده است، یادآور شد: همچنین در نصرت آباد و منطقه کاشمر نیز 2 زلزله ثبت شده است که در محدوه خارج از خراسان جنوبی است.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی های اولیه گروه های ارزیاب مدیریت بحران، هلال احمر، اورژانس، راه و ترابری و شرکت برق خسارت خاصی منعکس نشده ولی تمامی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در حال آماده باش هستند.

پایان پیام/
 

کد خبر 168002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha