کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از ۱۰۶ پروژه کشاورزی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در هفته دولت امسال ۱۰۶پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۴۶۵میلیارد تومانی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، خسرو شهبازی اول شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، با اشاره به اقدامات  مجموعه گفت: خوشبختانه در سال زراعی جدید با افزایش تولید گندم و کسب رتبه پنجم کشوری به ٩۵٠ هزار تن رسید و تاکنون ۶۴٣ هزار تن خریداری شده و ١۴٩٧ میلیارد تومان پول گندمکاران پرداخت و بدلیل کمبود نقدینگی ٨٢٠٠ میلیارد تومان طلب کشاورزان باقی مانده است.

وی افزود : پرداخت مطالبات کشاورزان تعهدات مالی دولت و بانک های عامل است و با تدابیر اتخاذی ظرف چند هفته آینده باقی مانده طلب گندمکاران پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد : در طول هفته دولت ١٠۵ پروژه با اعتبار ١۴۵٧ میلیارد تومان که ١٠۴٠ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی و بقیه هم منابع ملی و استانی است و بهره مندی ٢١٣۵٨ خانوار افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی روند احیا و کاهش خشکی دریاچه ارومیه را منوط به همکاری تمام عوامل اداری و سازمانی، دستگاه های اجرایی و عموم مردم در منطقه اعلام کرد.

شهبازی با تاکید بر تغییر الگوی کشت، بهبود معیشت و اشتغال کشاورزان، جلوگیری از افزایش بی رویه احداث خانه باغ ها و چاه‌ها، محدود کردن کشت دوم و کاهش سطح زیر کشت و اصلاح باغات، توسعه آبیاری قطره ای، و غیره گفت : تمام تلاش مجموعه وزارت جهاد در استان کاهش فشار بر کشاورزان و جلوگیری از روند خشکی دریاچه ارومیه می باشد ولی تداوم عملیاتی کردن برنامه ها نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی و خود مردم است.

وی اظهار کرد: متاسفانه روند احداث خانه باغ در استان افزایشی بوده بطوری که در ۳سال اخیر در ارومیه ۸۴۰۰ خانه باغ احداث شده که بطور تخمینی ۳۰درصد این خانه باغ‌ها دارای چاه و استخر هستند که منجر به ایجاد تنش آبی در حاشیه دریاچه ارومیه شده است.

این مسئول گفت: سهم آب در بخش کشاورزی استان از ۸۱۰ میلیون مترمکعب با کاهش ۴۰ درصدی به ۴۴۷میلیون مترمکعب سالانه رسیده است.

معدوم سازی۵۱ تن فرآورده گوشتی در آذربایجان غربی

خلیل‌زاده، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست خبری افزود: در سال جاری ۵۳ هزار و ۳۰۸مورد بازدید از ۵۲۸ مراکز عرضه مواد پروتئینی و گوشتی در استان توسط بازرسان دامپزشکی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: مجموع فرآوده های ضبط شده از این بازدیدها ۲۳۷تن در سطح استان است.

خلیل‌زاده ادامه داد: همچنین در سال جاری ۵۱ تن از محصولات ضبط شده در استان معدوم سازی و ۱۸مورد پلمب در سطح مراکز عرضه داشتیم.

سعیدآبی دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت و رییس اداره روابط عمومی سازمان نیز در این نشست به تشریح برنامه های مورد نظر سازمان در ایام بزرگداشت هفته دولت در استان پرداخت و اظهارکرد : افتتاح پروژه های شاخص عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی، غبارروبی مزار شهدا، حضور رییس و مدیران سازمان در برنامه های رادیویی و تلویزیونی به منظور تببین دستاوردهای بخش کشاورزی، برگزاری جشن شکرگزاری گندم، برگزاری تور رسانه ای در مناطق عشایری از اهم برنامه های اجرایی است که به منظور بزرگداشت هفته دولت در سازمان تدوین و برنامه ریزی شده است که اجرایی خواهد شد.  
گفتنی است؛ در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران ادارات تابعه به سوالات مطروحه خبرنگاران پاسخ دادند.
کد خبر 1621452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha