5 موزه هفته دفاع مقدس در کشور افتتاح می شود

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از فعالیت موزه در ۲۴ استان کشور و همچنین افتتاح موزه های پنج استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم ارزش‌های دوران دفاع مقدس را در داخل این موزه‌ها به نوجوانان و جوانان ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» امروز (7 شهریور ماه) در دیدار نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، اظهار کرد: هدف از سفر تجلیل از سرهنگ آسمند به دلیل خدماتی که در طول این مدت انجام داده بوده و معرفی سرهنگ خواست خدایی به عنوان مدیر جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه سرهنگ خواست خدایی فرزند شهید و از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، گفت: وی در زمان جنگ در استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش نظامی دیده و در همین استان به جبهه اعزام و شناخت خیلی خوبی نسبت به منطقه و رزمندگان استان دارند.

وی ضمن تمجید از فعالیت های سرهنگ آسمند، مدیر سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: نقطه ضعف ما در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتن موزه دفاع مقدس است.

سرتیپ سهرابی از فعالیت موزه در ۲۴ استان کشور و همچنین افتتاح موزه های پنج استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم ارزش‌های دوران دفاع مقدس را در داخل این موزه‌ها به نوجوانان و جوانان ارائه کنیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری رسالت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را بر دوش این بنیاد گذاشتند و طبق فرمان معظم له باید ارزش‌های دفاع مقدس را برای جامعه پویا کنیم و زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد به دستور مستقیم مقام معظم رهبری در حال فعالیت است، ادامه داد: به دلیل اینکه معظم له تاکید دارند که در دوران دفاع مقدس ارزش‌هایی نهفته است که می‌تواند از نظر فرهنگی تا سال‌های سال و از نظر ارزش‌های معنوی، فرهنگی و غرور ملی کشور ما را پشتیبانی کند و ما می‌توانیم از آن منابع معنوی دفاع مقدس استفاده کنیم.

سرتیپ سهرابی راهیان نور را یکی از آن ارزش‌های دوران دفاع مقدس دانست که در این بنیاد دنبال می‌شود و افزود: موزه نیز یکی از آنها است که ما در حال پیگیری هستیم که در این استان کار ساخت موزه به خوبی پیش برود، چرا که تنها راه ما برای بحث فرهنگی نوجوانان و جوانان، نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری یکی از راه‌های آن ترویج و زنده نگه داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس است که از طریق کتاب، کلیپ، نمایشنامه، فیلم، موزه و هر وسیله‌ای که ما بتوانیم با آن شامل هنر مکتوب، غیر مکتوب و فضای مجازی ارزش‌های دفاع مقدس را به جامعه به ویژه جامعه هدف ارائه کنیم، که جامعه هدف ما کودکان نوجوانان و جوانان هستند و باید آنها را بیشتر تحت تاثیر قرار دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه نیازمند حمایت‌ها و پشتیبانی و معنوی برای ساخت مجتمع فرهنگی موزه دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، بیان کرد: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان برای این کار مفید و موثر بوده و مسئولین دولتی و استان را بیشتر برای همکاری در این زمینه ترغیب می‌کند.

سرتیپ سهرابی ضمن تاکید بر اینکه تاثیر کار فرهنگی مقطعی نبوده بلکه تاثیرگذار و طولانی مدت است، اظهار کرد: کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرهنگی بوده و کار فرهنگی زمانی موثر است که حال مردم نیز خوب باشد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور ادامه داد: در استان‌هایی که موزه دفاع مقدس دارند دانش آموزان دبستان‌ها و دبیرستان‌ها موزه ها را بازدید می‌کنند و در این مکان‌ها نشست‌های توجیهی و تبیینی برگزار می‌شود.

وی گفت: رزمندگان استان کهگیلویه بویراحمد نقش بسیار موثری در دوران دفاع مقدس و همچنین نقش بسیار ارزشمندی در عمیات‌های این دوران با سلحشوری رزمندگان استان و در سخت‌ترین نقاط جبهه اثرات بالایی داشتند که می توان این زحمات و اثرات را در جایی به نام موزه دفاع مقدس بیاوریم و به مردم و آیندگان نشان دهیم.

کد خبر 1622300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha