اربعین، رمز دوام و بقای حماسه حسینی است

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: اربعین امام حسین (ع) و پیاده روی میلیونها عاشق به سوی کربلا، تداوم دهنده و تکمیل کننده عاشورا و رمز دوام و بقای حماسه حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت و با بیان اینکه حمایت از دولتها روش همیشگی مقام معظم رهبری است اما از دولت سیزدهم علاوه بر حمایت، فرمود می خواهم تمجید هم بکنم چرا که فردا را قربان امروز نکرده و کارهای زیربنایی خوبی انجام داده که انشالله تاثیرات آن آشکار خواهد شد، افزود: حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت ها مسبوق به سابقه ولی تمجید از دولت سیزدهم یک افتخار است اما دولت باید تذکرات مقام معظم رهبری در مورد گرانی معیشت و مسکن را نصب العین قرار دهد چرا که غبار گرانی و مشکلات اقتصادی مانع آشکار شدن خدمات دولت می شود.   
وی بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی را از اقدامات قابل تقدیر دولت دانست و با بیان اینکه برای احداث این پروژه با شرکتهای خارجی قرارداد بسته بودند اما ۲۰ سال متوقف شده بود که با همت دولت و تلاش متخصصان داخلی در طول ۲ سال حتی ۲ سال هم زودتر تکمیل شد، گفت: اهتمام دولت در تکمیل پروژه های ناتمام چند ساله قابل تقدیر است.  
 امام جمعه سلطانیه با تبریک انتخاب استاندار زنجان بعنوان استاندار برتر در کشور، و با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرستان نیز مورد اهتمام است، گفت: پل زیر گذر سنبل آباد از جمله پروژه هایی بود که بعد از یک دهه به بهره برداری رسید و انتظار می رود استخر_سلطانیه نیز بعد از یک دهه در اسرع وقت تقدیم مردم عزیز سلطانیه شود.  
خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه ناکارآمد  نشان دادن نظام، سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات و کتمان و کوچک نمایی دستاوردها از برنامه های دشمنان است و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت که هم از کارهای دولت تمجید کرد و هم نقاط ضعف دولت را بیان و هم ارائه راهکار فرمود الگوی یک تحلیل صحیح و نگاه منصفانه است، گفت: جهاد تبیین باید نقطه مقابل سیاست دشمنان باشد.   
حسینی نسب با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه و تحلیل اینکه به قله ها نزدیک شده ایم و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: همه‌ی مسئولان کشور امروز موظّفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. سربالایی و شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است، گفت: ایمان و امید لازم و ملزوم همدیگر و موجب حرکت بسوی قله ها هستند.   
امام جمعه سلطانیه با طرح این سوال که آیا واقعا به قله ها نزدیک شده ایم؟ پس چرا عده ای در این باره تردید دارند؟   به دلایل رسیدن به قله ها اشاره کرد و گفت: قوی شدن مردم ایران و نظام اسلامی و ضعف و افول دشمنان، رسیدن توان دفاعی کشور به درجه ای که از تهدید نظامی و گزینه روی میز دشمن خبری نیست، روابط متوازن با کشورها و عضویت در شانگهای و بریکس که موجب کم اثر شدن تحریمها شده و خواهد شد از دلایل نزدیک شدن به قله هاست و البته نزدیک‌ شدن به قله، به‌معنای تمام‌ شدن مشکلات نیست بلکه هرچه به قله نزدیک می‌شویم، عده‌ای نفس کم می‌آورند. عده‌ای توان از دست می‌دهند و به همین مقام معظم رهبری مسئولان را به خسته‌ نشدن توصیه می‌کنند.
حسینی نسب با اشاره به اربعین امام حسین (ع) و پیاده روی میلیونها عاشق به سوی کربلا و با بیان اینکه اربعین بعد از بازگشت پیروزمندانه حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) از شام و تداوم دهنده و تکمیل کننده عاشورا و رمز دوام و بقای حماسه حسینی است و قیام امام حسین (ع) برای این بود که امت را از مدار ولایت طاغوت به مدار ولایت الله برگرداند و بالاترین امر به معروف و نهی از منکر دعوت به ولایت الله است، افزود: اگر پیاده روی اربعین دقیق معنا کنیم، پیاده روی اربعین یک هیئت جهانی حسینی(ع) و بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان علیه دستگاه استکبار و حرکت دسته جمعی به سوی امام زمان عج و استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی بشریت حضرت مهدی موعود امام زمان (عج) است.
کد خبر 1622622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha