اربعین اردوی تربیتی و معنوی است/جمهوری اسلامی در سیاست خارجی پاسخ دشمنان را داد

امام‌جمعه قم گفت: مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط با همسایه‌ها تأکید کردند که باید با تمام همسایگان ارتباط داشته و این نشان‌دهنده دید بلند مقام معظم رهبری است و پاسخ به کسانی که می‌گویند که دور خودتان دیوار کشیده‌اید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله  سید هاشم حسینی بوشهری امروز ( جمعه دهم شهریورماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: باید تقواپیشه کنیم و بدانیم که خداوند جز خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد.

امام‌جمعه قم با اشاره به موانع به سعادت رسیدن انسان گفت: غفلت از خداوند یکی از این موانع است و این امر به‌عنوان یکی از امور خطرناک است که انسان را از مسیر اصلی دور می‌کند و غفلت سرمنشأ خود غافلی است.

وی افزود: غفلت جایی است که ذکر و یاد خداوند در آنجا نیست، غفلت نقطه مقابل به یاد خداوند بودن است و نباید اجازه دهیم که غافل شویم.

حسینی بوشهری با اشاره به علائم انسان غافل گفت: نابینایی روحی، فراموشی خداوند، بی‌خیال بودن نسبت به مسائل دینی و لهو و لعب داشتن ازجمله این مسائل است.

وی با اشاره به اربعین حسینی گفت: امسال برخلاف نظر دشمن شاهد برگزاری مراسم‌های عزاداری هستیم و به دشمن عاشورایی پاسخ نه دادند. این روزها ایام پیاده‌روی به کوی دوست است و ما بازمانده این اردوی تربیتی و معنوی هستیم.

امام‌جمعه قم گفت: باید از همه‌کسانی که قدمی در راستای تسهیل زائران برداشته‌اند و خدمتگزاری کردند و همچنین دولت و ملت عراق که آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

حسینی بوشهری به‌روز بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: سال 1362 قانون بانکداری بدون ربا تصویب شد و باید دنباله این کار گرفته می‌شد تا امروز این موضوع محدود به برخی از بانک‌ها نمی‌شد.

وی افزود: قرآن در موضوع ربا آیات تکان‌دهنده‌ای می‌کند و امیدوارم که برخی از بانک‌ها اقداماتی که انجام می‌دهند ربا نباشد و قرآن کریم در این خصوص می‌فرماید که کسی که رباخواری می‌کنند به جنگ خداوند می‌روند.

امام‌جمعه قم با گلایه از تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مصوبات باید نظارت شورای فقهی باشد و این موضوع مهم است که شورای فقهی بتواند اقدام کند.

وی با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح بیان داشت: اقتدار ارتش و نیروهای مسلح ما که یک نمونه آن پدافند است و امروز نیروهای مسلح درنهایت اقتدار در راستای امنیت جامعه می‌کوشند.

حسینی بوشهری با اشاره به هفته دولت گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت، حقیقتاً سنگ تمام برای رئیس‌جمهور و اعضای دولت گذاشتند و نسبت به تمجید دولتمردان کردند و دولت در بخش‌های مختلف گام‌های بلندی برداشته‌اند.

امام‌جمعه قم به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت اشاره کرد و گفت: داشتن روحیه‌های انقلابی و به کار گرفتن جوانان در کابینه و سیاست خارجی و ارتباط با همسایگان ازجمله مسائلی بود که رهبری معظم انقلاب در این دیدار به آن اشاره کردند.

وی گفت: در خصوص ارتباط با همسایه‌ها تأکید کردند که باید با تمام همسایگان ارتباط داشته و در این زمینه بکوشیم و این نشان‌دهنده دید بلند مقام معظم رهبری است و پاسخ به کسانی که می‌گویند که دور خودتان دیوار کشیده‌اید.

حسینی بوشهری با اشاره به حضور ایران در شانگهای و بریکس گفت: این امر نیز موجب شد که به دنیا بگوییم که دنبال همراهی با دنیا هستیم و دولت در این خصوص به‌خوبی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به موضوع معیشتی گفت: مشکلات اقتصادی و رفع آن‌ها و از سوی دیگر رفع مشکلات ناهنجاری‌های فرهنگی، مهار تورم، حمایت از تولید و برداشتن موانع اقتصادی و سرمایه‌گذاری، تشخیص به‌موقع نیازهای مردم و تدبیر داشتن و.... ازجمله مسائلی که رهبری معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

امام‌جمعه قم در ادامه به اقدامات نیروهای امنیتی در مقابله با دشمنان اشاره کرد و گفت: چهار استان را مورد هدف قرار می‌خواستند دهند که به‌خوبی خنثی شد و اخیراً هم در برابر صنایع و وزارت دفاع می‌خواستند نقطه قوت ما را به نقطه‌ضعف تبدیل کنند و به فضل خداوند دشمن مثل همیشه ناکام ماند.

کد خبر 1622624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha