اجرای برنامه های ابداعی برای خروج خراسان جنوبی از بُن بست فرهنگی

حجت الاسلام محقی گفت: متاسفانه خراسان جنوبی در بن بست فرهنگی قرار دارد و در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام به اجرای برنامه های ابداعی کرده که یکی از این برنامه ها دعوت از چهره های بین المللی به استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی-سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی-در دیدار با نماینده مدیر حوزه علمیه خراسان در امور ارتباطات و تعاملات حوزوی کشور اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۷۰۳ کانون فرهنگی هنری فعالیت دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از این تعداد ۴۰ درصد شهری و ۶۰ درصد روستایی هستند و بعد از نیروی مقاومت بسیج جز گسترده ترین،کم هزینه ترین و مردمی ترین نهادهای فرهنگی محسوب می شود و در سطح کشور نیز قریب به ۲۷ هزار کانون فعالیت می کند.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه ۱۷ کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی در زمینه سرود فعالیت دارند، افزود: هفت کانون در این زمینه به تولید آثار موسیقی و سرود در سطح ملی فعالیت می کنند که جزو افتخارات خراسان جنوبی است و حوزه تئاتر نیز در مسیر پیگیری قرار دارد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی عنوان کرد: متاسفانه خراسان جنوبی در بن بست فرهنگی قرار دارد در این راستا اقدام به اجرای برنامه های ابداعی کردیم که یکی دعوت از چهره های بین المللی به استان بود.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا این بُن بست فرهنگی را بشکنیم و دعوت ابوشریف و بانو هوشینو به استان یکی از برنامه های ابداعی محسوب می شود و برنامه ها را به صورت مردم پایه برگزار کردیم و تشکیل قرارگاه های ایده پردازی فرهنگی در مناطق مختلف استان را در دستور کار داریم و هفت قرارگاه ایده پردازی در استان فعالیت دارد.

حجت الاسلام محقی در خصوص قرارگاه اشتغال گفت: این قرارگاه در جوار مساجد فعالیت دارد. در این قرارگاه ها به بحث سر و سامان دادن کسب و کار زنان خودسرپرست و بدسرپرست در جوار مساجد پرداخته می شود و در حال حاضر یک قرارگاه اشتغال در استان داریم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی عنوان داشت: یک قرارگاه به نام قرارگاه الگوسازی در استان تحت نظر بنیاد احسان فعالیت می کند و رویکرد آن تهیه و توزیع بسته های تحصیلی و معیشتی و غیره است.

کد خبر 1623002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha