اربعین حسینی ، چراغ راهنما و نماد بصیرت، ولایتمداری و آزادگی امت اسلام است

آیت الله دری نجف آبادی گفت:قیام عاشورا و اربعین سید و سالار شهیدان، دو چراغ راهنما در راه آزادی و آزادگی، نماد بصیرت و ایمان امت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ضمن تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، گفت: اربعین میدان جهاد، اجتهاد و مبارزه با ظلم و استبداد است که در آن دلدادگان در راه آزادی و آزادگی و حیات طیبه جامعه بشری گام در مسیر عشق می گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با اشاره به همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، افزود: اربعین حرکت عظیم آزادگان عالم در برابر ظلم و طغیان استکبار و صهیونیسم است و دشمنان اسلام از این مهم نگران هستند. 

وی با بیان اینکه اربعین حسینی درس فداکاری در راه حق و مقابله با ستمگران و جباران است، بیان کرد: حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام با هدف تبیین فرهنگ و ارزش های دینی و اسلامی و ترویج دین مبین اسلام قیام کرد و امروز بعد از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال راه ایشان همواره ادامه دارد. 
این مقام ارشد استان قیام عاشورا و اربعین سید و سالار شهیدان را دو چراغ راهنما در راه آزادی و آزادگی انسان‌ها دانست و بیان کرد: آزادگان جهان باید بدانند که با تمسک به اهل بیت، اسلام و ارزش های دینی از شر اشرار و جنایتکاران و زورگویان عالم نجات خواهند یافت. 


امام جمعه اراک در ادامه به پیاده روی جا ماندگان از اربعین در سراسر استان مرکزی اشاره کرد و بیان کرد: این آیین معنوی نیز با حضور گسترده اقشار مختلف و عاشقان و جا ماندگان از راهپیمایی عظیم اربعین در نقاط مختلف استان برگزار می شود و راهپیمایان فریاد لبیک یا حسین سر می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به اعمال وارده در روز اربعین اشاره کرد و اظهار کرد: زیارتنامه‌های امین الله، وارث، جامعه، عاشورا و اربعین هر یک چراغ راهنما برای طالبان حقیقت و شیفتگان ولایت و بندگان جویای عدالت و آزادگی است. 

وی به اهداف متعالی عاشورا و کربلا و امام حسین (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: همه ما باید ادامه دهنده راه امام  حسین علیه السلام و قیام عاشورا باشیم. 


وی با تاکید بر اینکه حضرت ابا عبدالله الحسین خون پاک و مقدس خود را برای نجات بندگان از گمراهی فدا کرد، گفت: تبیین سیره و منش ابا عبدالله و قیام عاشورا در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان ضروری است. 

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ملت های آزاده و آزادی خواه جهان امروز برای دفاع از حریم و حرمت آل البیت (علیه السلام) لبیک یا حسین سر داده و برای مرزبانی از خط سرخ شهادت و کربلا آماده هستند. 


وی اربعین را کلاس بزرگ اسلام شناسی و حسین شناسی و چراغ راه ارباب معرفت و الگوی انسان‌های زنده دل و آرمانگرا  دانست و گفت: اربعین احیای درس بزرگ مکتب عاشورا و تاسوعا و حق در برابر باطل و عدل در برابر جور و جباران است.

کد خبر 1623306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha