به دنبال شکل گیری رویدادهای فرهنگی در جنوب کرمان هستیم

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه ما به دنبال شکل گیری رویدادهای فرهنگی در جنوب کرمان هستیم، عنوان کرد: سرود سلام فرمانده یک اثر فاخر است که به یک رویداد مهم فرهنگی در سطح ملی و بین الملل تبدیل شده و ما در جنوب به چنین رویدادهایی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۶ شهریورماه) امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این نشست، فرهنگ را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: شاهدیم ایشان هر سال را با عناوینی نامگذاری می کنند که در پس این نامگذاری یک تفکر حکیمانه است و ما باید عمل به منویات مقام معظم رهبری را یک تکلیف شرعی بدانیم و برای عملیاتی کردن آن تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان جهاد تبیین را از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: یکی از مباحثی که امروز ضرورت دارد تبیین شود، خدمات دولت است.

وی با اشاره به این که ما باید با تبیین دستاوردهای دولت در جامعه امید آفرینی کنیم، اظهار کرد: متاسفانه آن طور که باید و شاید خدمات دولت اطلاع رسانی نشده و ما مسئولین در کنار برنامه ریزی برای حل مشکلات موجود باید خدمات انجام شده را به اطلاع مردم برسانیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که در دفاع مقدس مسجد محور پشتیبانی از جبهه ها بود، خاطرنشان کرد: با پای کار بودن و مقاومت مردم، ما در جنگ ۸ ساله پیروز شدیم و این مهم نشان می دهد هر کجا کارها مردمی باشد، موفقیت حاصل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه ما به دنبال شکل گیری رویدادهای فرهنگی در جنوب کرمان هستیم، عنوان کرد: سرود سلام فرمانده یک اثر فاخر است که به یک رویداد مهم فرهنگی در سطح ملی و بین الملل تبدیل شده و ما در جنوب به چنین رویدادهایی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی جنوب کرمان نیازمند هم افزایی و همکاری همه نهادها است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی برای توسعه فرهنگی منطقه یک ریل گذاری صحیح انجام دهیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که مجتمع های فرهنگی هنری با هدف ساخته شده، ابراز کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از مهمترین دغدغه های ما است که با پیگیری امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با برگزاری آزمون ۱۳ نیروی بومی برای ارشاد اسلامی جذب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری باید ذائقه های مختلف در نظر گرفته شود، اظهار کرد: دهه هشتادی و نودی ها به سینما نیاز دارند و در همین راستا با پیگیری های صورت گرفته، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیزات به روز برای تحهیز سینماهای شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، منوجان و کهنوج اختصاص داده است.

وی با اشاره به اکران فیلم های روز در این سینماها، بیان کرد: این سالن های سینمایی پس از تجهیز از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

​​​​​​

کد خبر 1623448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha