تظاهرات در فرانسه در اعتراض به ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی

شماری از مردم فرانسه در اعتراض به تصمیم مقامات این کشور برای ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شماری از مردم فرانسه از جمله مسلمانان این کشور در اعتراض به ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی در مدارس تظاهرات کردند و خواستار جلوگیری از تبعیض علیه مسلمانان و تنفر از اسلام در فرانسه شدند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند: ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی، ناقض آزادی است. باید دولت سخنرانی ضد مسلمانان را به جای ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی ممنوع اعلام کند.

شورای دولتی فرانسه، روز پنجشنبه ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی در مدارس را تایید کرد و این اقدام در دفاع از اصول سکولاریسم است.

این ممنوعیت واکنش شدید محافل مختلف اسلامی و غیر اسلامی را علیه دولت فرانسه برانگیخته است. دولت فرانسه در سال‌های اخیر با اظهارات و سیاست‌های مشخصی مسلمانان و مساجد را هدف قرار داده است که این مسئله انتقاد بسیاری در پی داشته است.

شورای دولتی فرانسه معتقد است که این ممنوعیت به صورت جدید به حق احترام به زندگی خصوصی، آزادی عبادی، آموزش، احترام به حقوق کودکان و اصل عدم تبعیض خدشه وارد نمی کند.

کمیته بین المللی آزادی‌های مذهبی آمریکا نیز به تصمیم دولت فرانسه مبنی بر ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی در مدارس انتقاد و اعلام کرد: این اقدامات با هدف ایجاد ترس میان مسلمانان فرانسه انجام می شود.

آبراهام کوپر، رئیس کمیته آمریکا گفت: فرانسه آزادی مذهبی را نقض می کند و انجام اعتقادات مذهبی را باهدف تقویت سکولاریسم محدود می کند.

دولت فرانسه در سال 2010 میلادی پوشیدن لباس هایی که صورت را می پوشاند، در اماکن عمومی ممنوع کرد.

کد خبر 1623597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha