نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار در مدرسه پادگان ابوذر سرپل ذهاب

حیدری گفت: بمناسبت هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت و ایثار در مدرسه پادگان ابوذر که نماد ایستادگی و صبر و استقامت مردم منطقه است نواخته می شود.

عادل حیدری در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در کرمانشاه ،گفت:هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق گفته می‌شود و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد

. فرمانده تیپ ۷۱ پادگان ابوذر شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی و به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس شدۀ جمهوری اسلامی ایران، جنگ وسیعی را علیه ایران شروع نمود.

وی خاطر نشان کرد: رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

حیدری تصیح کرد: جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

فرمانده تیپ مکانیزه پیاده ۷۱ پادگان ابوذر اظهار کرد:برابر دستورالعمل گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که از طرف نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است برنامه‌های هفته مقدس را برابر تدابیر امیر فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با برگزاری غبارروبی مزار شهدا و دیدار با امام جمعه شهرستان و دیدار با خانواده معظم شهدا جنبازان و ایثارگران آغاز می‌کند.

وی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان سرپل ذهاب ،افزود: برگزار صبحگاه مشترک در بین نیروهای مسلح در سطح شهرستان سرپل‌ذهاب ، سخنرانی در مصلی نماز جمعه شهرستان  تقدیر از آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس ، اجرای طرح مردم یاری در بین روستاهای شهرستان ، ویزیت و توزیع دارو رایگان به بیماران نیازمند در محل مصلای شهرستان و محل پادگان ابوذر ،اجرای طرح کمک مومنانه توسط کارکنان تیپ، از دیگر اقدامات مرتبط در هفته دفاع مقدس است

وی گفت: همانند سال گذشته زن.

وی تصریح کرد: اعزام سخنرانان به مدارس و مراکز آموزش و برگزاری جلسات و نشست های بصیرتی در حوزه دفاع مقدس به منظور تحقق جهاد تبیین که فرمایشات مقام معظم رهبری است، ضمن اجرای برنامه‌های متنوع دیگر این هفته را نسبت به سال‌های قبل به موازات ماموریت جدیدی که یگان‌های قرار گاه منطقه غرب دارند و تیپ ۷۱ از این مقوله مستثنا نیست و ماموریت مراقبت از مرز را بر عهده دارند، برنامه ها برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 1724157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha