دشمن به‌دنبال تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی ما است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه دشمن با تشکیل کمیته بحران‌سازی به‌دنبال تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی ما است، گفت: تمرکز دشمن بر اختلافات قومی، مذهبی و زن است و به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری مردم و مسئولان، ناکام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۴ شهریور) ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم سیستان‌ و بلوچستان و خراسان جنوبی اشاره و اظهار کرد: علت اساسی این جلسه که مقام معظم رهبری تاکید بر تشکیل آن داشتند باطل کردن تصورات غلطی بود که دشمنان  می‌خواهیم تصویر غلطی که دشمنان طی یکسال گذشته از بعضی مناطق کشور ارائه کرده بودند، بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تشکیل این دیدار خواستند، در طول یک‌سال گذشته به‌سبب بعضی از رفتارها و گفتارهایی که آب به آسیاب دشمن می ریخت و تلاش دشمن و کارکردها و سم پاشی که در برخی مناطق جغرافیایی کشور انجام شده بود، حقیقت را برای افکار عمومی روشن کنند.

محمدیان تصریح کرد: رهبری با دید باز و آشنایی که شخصاً با آن مناطق دارند متذکر شدند که «دشمن با تشکیل کمیته‌های بحران‌سازی همیشه به‌دنبال بحران‌آفرینی است و برای حفظ بقای خود دست به هر نوع کاری می‌زند، حتی حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند تا خود را به نوا برساند».

وی اظهار کرد: دشمن با تشکیل کمیته بحران‌سازی به‌دنبال تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی ما است اما به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری مردم و مسئولان، ناکام خواهد بود.

محمدیان با تاکید بر اینکه، باید دشمن و راه‌های دشمنی اش را شناخت ادامه داد: تمرکز دشمن بر اختلافات قومی و مذهبی و زن است.

وی تصریح کرد: در ایام نزدیک به سالگرد اغتشاشات سال گذشته هستیم و دشمن به بهانه احقاق حقوق زن به‌نام آزادی ولی در واقع هرزگی بنام زن، به‌دنبال فساد کشیدن زنان و بنیاد خانواده است.

محمدیان اضافه کرد: در اتفاقات سال گذشته، به‌تنهایی در نیروی انتظامی فقط ۶۰ شهید تقدیم امنیت شد اما ملت ما باید بیدار باشد و در هیچ اقدام و حرکتی با دشمن همکاری نکند.  

وی با تاکید بر اینکه می بایست با چشمان باز نقاط خطر آفرین را رصد کنیم، یکی از نقاط خطرآفرین شهر سنگر را سایت زباله سراوان دانست که سبب سوء استفاده دشمن  می شود و ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک به ایام انتخابات نیز هستیم مبادا کسانی برای رسیدن به قدرت، منافع ملی، امنیت و وحدت ملی را در جامعه زیر سوال ببرند.  

محمدیان گفت: دشمن همواره در صدد سوءاستفاده است، با توجه به اینکه زحمت های زیادی در دولت سیزدهم کشیده شده و پروژه هایی به انجام رسیده اما وعده ای در فروردین ماه در خصوص پسماند سراوان داده شد و وعدی بعدی بسته شدن لندفیل سراوان در آبان‌ماه است که امیدواریم بر سر وعده خود صادق باشند.

امام جمعه سنگر با ابراز ناراحتی از اینکه بعضی ها در پس حل این مشکلات این طرح و زیرساخت های منطقه به دنبال منافع خود هستند گفت: انتقادهایی نیز در خصوص طرح هادی و فروش زمین های مردم وجود دارد که متاسفانه بحث یکی دو میلیارد نیست و دزدهایی در لباس دهیار و شورا و کارشناسان طرح در فرمانداری و استلنداری و...  وجود دارند که موجب سوء استفاده دشمن نیز خواهند شد.  

وی، امنیت ملی و وحدت ملی را مهم دانست و اظهار کرد: می بایست دقت کرده و هوشیار باشیم که نقشه و برنامه‌ریزی دشمن را بشناسیم زیرا برای دشمن زباله سراوان، طرح هادی و دیگر زیرساخت‌های ما مهم نیست بلکه به‌دنبال زیر سوال بردن امنیت کشور و نابود کردن ماهیت ایران و ایرانی هستند.

محمدیان تاکید کرد: لذا باید حواسمان باشد در پس این اختلافات، در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی در ادامه همچنین ضمن قدردانی از دولت ایران و عراق در برگزاری  هر چه بهتر راهپیمایی اربعین بیان کرد: هر دو کشور گل کاشتند و برکتش را در هر دو ملت خواهیم دید.

محمدیان اذعان کرد: اربعین از توفیقات آخرالزمان است، اربعین عزت آفرین و امنیت آفرین و مایه فخر مسلمانان، رزمایش قدرت دین و نمایش شمه‌ای از آن مدینه فاضله در آخرالزمان است.

کد خبر 1724307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha