برگزاری ۱۱۸۶ برنامه در هفته دفاع مقدس در سراسر کشور/ مراسم خاطره گویی و روایت گری در مساجد و محلات

سردار کارگر از برگزاری هزار و ۱۸۶ برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این هفته مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» با حضور اقوام مختلف ایرانی و ادیان توحید در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار بهمن کارگر، در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه های هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ماه ربیع گفت: چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس یادآور فداکاری ها و ایثارگری های تمامی شهدا و ایثارگران و به ویژه خانواده شهدا و تمام رزمندگان است که این هفته را تبریک می گوییم.

وی گفت: دفاع مقدس حلقه تربیت دینی و انقلابی بود و عینیت بخشیدن به آرمان های ناب محمدی و تحقق ارزش های جامعه آخرالزمانی را به نمایش گذاشت. دفاع مقدس اوج اخلاص، عقلانیت و عالمیت بود و ملت ایران در دفاع مقدس به باور ما می توانیم نایل شد. در دفاع مقدس عظمت، قدرت و اقتدار ایران در دنیا ثابت شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس از جمعه ۳۱ شهریور ماه آغاز می شود، گفت: ۴۷۷ ستاد گرامیداشت در مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت تشکیل شده است. امسال نیز ۱۱۸۶ برنامه در هفته دفاع مقدس از جمله رونمایی از ۴۴۴ کتاب و ۱۱۷ کتاب صوتی پیش بینی شده است.

وی در مورد اهم فعالیت ها و برنامه های این هفته گفت: برگزاری ۴۲۹ نمایشگاه و ۲۴ نمایشنامه تئاتر خیابانی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر در مورد مهمترین برنامه های دفاع مقدس تصریح کرد: چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه نیز پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس و مقاومت، مدافعان سلامت و امنیت و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند و به همین منظور همایش سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز برگزار می شود. این برنامه در حسینیه امام (ره) برگزار می شود که به صورت زنده از رسانه ملی نیز پخش می شود. در این مراسم پیشکسوتان و فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت از اقشار و اقوام مختلف ایرانی و نمایندگان ادیان توحیدی نیز حضور دارند. همچنین مدافعان سلامت و امنیت و خانواده های آنها نیز به این مراسم دعوت شده اند.

سردار کارگر با اشاره به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه در جوار مرقد امام (ره) تصریح کرد: این مراسم امسال به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور ماه برگزار می شود که به همین منظور رژه دریایی در استان هرمزگان به همت ارتش نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت طی سال های گذشته گفت: در طی سه سال گذشته هر سال از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تقدیر شده است و امسال در این مراسم دفاع مقدس که با همکاری تمام دستگاه ها برگزار می شود در حوزه زنان تاریخ ساز تقدیر از همسران، زنان و مادران شهدا را نیز داریم. بر همین اساس ۵۶۱ اثر کتاب مکتب و صوتی در حوزه زنان رونمایی می شود.

وی در مورد برگزاری نماز جمعه در هفته دفاع مقدس گفت: سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رییس ستاد کل نیروهای مسلح است و در استان ها نیز فرماندهان پیش از خطبه ها سخنرانی می کنند.

وی از گرامیداشت عملیات کمان ۹۹ توسط ارتش و همچنین گرامیداشت شهدای ثامن الائمه در پنجم مهر خبر داد و گفت: این عملیات اولین عملیات موفق جمهوری اسلامی در دفاع مقدس در سال ۶۰ بود که منجر به شکست حصر آبادان شد.

سردار کارگر از برگزاری کنگره شهدای منا توسط بنیاد شهید خبر داد و گفت: عطرافشانی و نثار گل و تجدید میثاق با شهدا از دیگر مراسم هفته دفاع مقدس است که در پنج شنبه ششم مهر برگزار می شود. همچنین نواختن زنگ ایثار در مدارس، برگزاری مسابقات آبروی محلات از دیگر مراسم این هفته است.

وی با اشاره به مراسم سنگرسازان بی سنگر که در جهاد کشاورزی برگزار می شود، گفت: این مراسم هر ساله در این سازمان برگزار می شود که در آن از پیشکسوتان دفاع مقدس تقدیر و تشکر شده و مراسم خاطره گویی و شعر برگزار می شود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی به یاد شهدای دفاع مقدس، گرامیداشت شهدای روحانیت در دفاع مقدس، برگزاری نمایش رزم دفاع مقدس، یادواره شهدای دانش آموز، فرهنگیان و دانشجویان به صورت مجزا را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.

سردار کارگر از ساخت ۱۰۰ قسمت مستند روایت معیار خبر داد و گفت: این مستند به دوره قبل از قاجار اشاره می کند و پس از آن دوران پهلوی جنگ و پایان جنگ را به تصویر می کشد که امسال پنج قسمت از این مستند از شبکه افق در هفته دفاع مقدس پخش می شود که هر قسمت شامل ۲۵ دقیقه است.

وی از برگزاری رزمایش کمک های مومنانه و کمک به اقشار نیازمند در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: مراسم خاطره گویی و روایت گری در دانشگاه ها، مساجد و محلات، حضور از آسایشگاه های جانبازان، پیاده روی خانوادگی، ویزیت رایگان بیماران توسط نیروهای مسلح در وزارت بهداشت از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کمک به تولید آثار مختلف هنری و روایت گری اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس فیلمسازان در مورد تجهیزات و وسایل نظامی نگران نباشند و ما حاضریم در نیروهای مسلح منابع مختلف از جمله تجهیزات نظامی، فیلم های مستند و تصاویر را در اختیار آنها قرار دهیم. کسانی که آمادگی ساخت این فیلم ها را دارند از حمایت ما برخوردار می شوند.

وی گفت: در موضوع اطلاعات مورد نیاز فیلمسازان نیز ۹۵ درصد از اطلاعات جنگ در دفاع مقدس آزاد است و تنها پنج درصد به دلیل منافع ملی دارای طبقه بندی است. در دفاع مقدس ۶۸ کلان پروژه پیش بینی شده است که این پروژه ها به امضای تمام دستگاه های مربوطه رسیده است و وظیفه ما انتقال حقایق است.

انتهای پیام/

کد خبر 1724471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha