چگونگی روش آموزش، انتقال ارزش ها و شیوه دعوت به نماز مهم است

حجت الاسلام چراغی به نقش مدارس و مربیان در زمینه دعوت به نماز و ترویج ارزش ها اشاره کرد و گفت: چگونگی روش آموزش، انتقال ارزش ها و شیوه دعوت به نماز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، امروز(۲۷شریور)، در برگزاری کارگاه شیوه های دعوت به نماز ویژه مربیان پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان در خصوص اهمیت شیوه های دعوت به نماز اظهار داشت: باید تلاش کنیم شناخت از خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در عبادت خداوند نیز ساعی باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: دعوت به نماز نباید با مبانی سطحی به فرزندان آموزش داده شود بلکه باید به فلسفه خواندن نماز عمیق تر نگریسته شود.

وی عنوان کرد: روی آوردن به عبادت و معنویات از دیدگاه طب مزاج شناسی، مزایای زیاد روحی و جسمی دارد که لازم است بدانیم و به فرزندانمان بیاموزیم و در دیدگاه های تربیتی سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت نماز و عبادت، ایجاد شخصیت در فرزندان و به کارگیری از راهکارهای تشویقی در اولویت قراردارد.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه آموزش نماز و پرورش روحیه مذهبی مناسب برای اقامه آن، ابتدا از خانه شروع می‎شود، عنوان کرد: خانواده نقش مهمی در انتقال فرهنگ نماز از خود بروز می‎دهد و آنچه در مورد فرزند در گرایش به نماز مهم است، وجود انگیزه است.

وی بیان کرد: زمانی آموزش نماز به توفیق می‎انجامد و موجب موفقیت می شود که با احساس خوشایندی همراه باشد و بدون تردید همه انسان ها به طور فطری استعداد و گرایش به نیایش دارند، اما آنچه که درباره کودکان و نوجوانان مهم است، چگونگی روش های آموزش و نحوه ارائه و انتقال این ارزش هاست.

کد خبر 1724598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha