گردهمایی مسئولان ستادهای نماز جمعه استان مرکزی برگزار شد

گردهمایی مسئولان ستادهای نمازجمعه و مدیران دفاتر ائمه جمعه استان مرکزی امروز پنج شنبه (۳۰ شهریور)در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در این گردهمایی با تاکید بر اهمیت برپایی و حضور گسترده اقشار مختلف در نماز جمعه گفت: نماز جمعه به برکت انقلاب شکوهمند ایران اسلامی احیا شد و این اجتماع دینی یکی از سنگرهای مهم دفاع از ارزش های دینی و اسلامی، پشتیبانی از انقلاب، معنویت و پادگان نیروساز است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نماز جمعه را پایگاه‌ اصلی ولایت و اهل بیت‌(ع)، قرآن و تعظیم شعائر اسلامی دانست و افزود: صفوف گسترده نماز جمعه و اجتماع مردم در میعادگاه های نماز جمعه نشان دهنده اقتدار مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه بزرگترین پایگاه قدرت است، ادامه داد: نماز جمعه، انسان را از دامن شرق و غرب آزاد و در دامن خدا، توحید و وحدانیت قرار می‌دهد.

این مقام مسئول به دوران قبل از انقلاب و مشکلات آن زمان در سر راه اسلام و ارزش های دینی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب دربار و درباریان از برگزاری نماز جمعه و دیدن وحدت و اتحاد مردم وحشت داشتند و از حضور روحانیت در صحنه می ترسیدند و به همین دلیل اجازه برپایی نماز جمعه داده نمی شد و نمازجمعه‌ای وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه در آن دوران ائمه جمعه جایگاهی نداشتند، اظهار کرد: درباریان از برگزاری نماز جمعه احساس خطر می‌کردند و می‌خواستند روحانیت تحت اموار آنها باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد، ادامه داد: توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف امری ضروری و وظیفه همگانی است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، بیان کرد: دوران سراسر افتخار دفاع مقدس باید همواره در جامعه تبیین شود و جوانان برای حرکت در مسیر ارزش های دینی و انقلابی، از دوران دفاع مقدس درس شجاعت، مردانگی، غیرت، خلاقیت و نوآوری کسب کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکلات کشور به امر نوآوری و خلاقیت توجه ویژه شود، گفت: هیچ ملتی بدون فداکاری، نوآوری و خلاقیت به قله‌های رفیع نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از مشکلات است و همه باید در این راستا تلاش کنند، بیان کرد: صرفه‌جویی در مصرف یکی از مهمترین راه هایی است که باید به آن توجه داشت و همه باید آن را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نمازجمعه باید پایگاهی برای حضور جوانان باشد، گفت: این خیمه اهل‌بیت(ع) باید روز به روز باعظمت‌تر و قدرتمندتر شود و ارتباط ائمه‌جمعه با مردم نیز روز به روز افزایش یافته و تقویت شود.

کد خبر 1725111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha