ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری در بین دانش آموزان از اهداف جشن عاطفه ها

مومنی با اشاره به اینکهجشن عاطفه‌ها مشق مهرورزی و نوع دوستی است، گفت: ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری در بین دانش آموزان از اهداف جشن عاطفه ها است.

مجید مومنی، با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در این جشن، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی گفت: همدلی و نوعدوستی مردم استان جای تقدیر دارد چرا که با حمایت ها و همدلی مردم امسال نیز توانستیم در راستای رفع نیازهای دانش آموزان نیازمند تلاش کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه هر سال از یک ماه قبل از آغاز بازگشایی مدارس، کمیته امداد امام با همکاری آموزش و پرورش، بسیج و مراکز نیکوکاری اقدام به جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان کم بضاعت می‌کند، ادامه داد: جشن عاطفه ها مشق مهر ورزی و نوع دوستی است و بحمدالله هر ساله شاهد مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در این جشن با شکوه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار دانش‌آموز تحت حمایت‌های مادی و معنوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند، بیان کرد: این دانش آموزان همواره در طول سال خدمات حمایتی و آموزشی دریافت می‌کنند و همواره نظر کمیته امداد هستند

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون ۱۹ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های جشن عاطفه ها برای کمک به دانش آموزان کم برخوردار جمع آوری شده است، گفت: این کمک ها در سریع ترین زمان به دست دانش آموزان و خانواده ها نیازمند می رسد.

مومنی با اشاره به اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارسی که برخوردار هستند و دانش‌آموز نیازمند ندارند، در اختیار مدارسی که خواهرخوانده نامیده می‌شود و دارای دانش آموزان نیازمند هستند، قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این مدارس و دانش آموزان آنها از قبل شناسایی شده و به سرعت کمک ها برای استفاده دانش آموزان منتقل می شود.

وی هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی را، ترویج سنت حسنه، احسان، انفاق و نیکوکاری دانست و افزود:دانش آموزان باید از همین دوران کودکی و در کنار تحصیل علم و دانش مشق احسان و انفاق را نیز بیامورند.

این مقام مسئول در خصوص دانش آموزان نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند نیز گفت: برخی دانش‌آموزان کم‌برخوردار که تحت حمایت خدمات هیچ نهاد حمایتی نیستند که این عزیزان توسط مدیران مدارس شناسایی و کمک‌های مردمی با حفظ شان و کرامت انسانی بین آنان توزیع می‌شود.

مومنی در بخش دیگری از سخنانش به دانش آموزان بازمانده ای تحصیل نیز اشاره کرد و اظهار کرد: کمیته امداد اقدامات خوبی در این راستا دارد و با حمایت از  این خانواده ها به امر تحصیل دانش آموزان کمک می کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، لازم است مردم همراه با نهادهای حمایتی برای کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار اهتمام جدی داشته باشند و چرا که این کمک ها گره گشای بسیاری از مشکلات این عزیزان است.

کد خبر 1725922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha