جشنواره نمایش‌ های آیینی و سنتی از نظر تنوع رشته منحصربه‌ فرد است

جولایی گفت: جشنواره بین‌ المللی نمایش‌ های آیینی و سنتی از نظر گستردگی و تنوع رشته منحصربه‌ فرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، دبیر بیست و یکمین جشنواره نمایش‌ های آیینی و سنتی، در آیین گشایش این جشنواره در شهرکرد گفت: در مجموع این جشنواره با مشارکت و حضور ۸۷۰ هنرمند در پنج استان برگزار می‌شود.
احمد جولایی با تاکید بر مردمی کردن بیش از پیش فرهنگ و هنر در کشور، اظهار داشت: این اتفاق به مراتب سود دهی و بهره‌وری فرهنگی را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه این جشنواره به میزبانی استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، گلستان و مرکزی در حال برگزاری است، تصریح کرد: بخش صحنه‌ای جشنواره امسال که شامل نمایش‌های ایرانی است در گلستان برگزار می‌شود و خراسان شمالی میزبانی بخش نمایش‌های عروسکی سنتی و بخش دانشجویی نمایش‌های ایرانی را برعهده دارد.
دبیر بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی تصریح کرد: به سبب برخور داری شهرستان تفرش استان مرکزی از تکایای تعذیه‌ خوانی، بخش مجالس شبیه‌ خوانی این جشنواره به این استان واگذار شده است و چهارمحال و بختیاری به سبب آداب و رسوم و فرهنگ خاص زاگرس‌ نشینان بخش نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواهای این جشنواره را میزبانی می‌کند.
جولایی با بیان اینکه این جشنواره از بزرگ‌ترین جشنواره‌ های تئاتر کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: جشنواره بین‌ المللی نمایش‌ های آیینی و سنتی از نظر گستردگی و تنوع رشته منحصربه‌ فرد است.
خاطرنشان می شود: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش "نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها عصر پنجشنبه ششم مهر با اجرای بیژن و منیژه کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ مهرماه جاری با برگزاری اختتامیه ادامه دارد.
کد خبر 1726160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha