تشکیل پویش مردمی مسجد، کانون وحدت در استان اصفهان

پویش مردمی «مسجد، کانون وحدت» درمساجد استان اصفهان به همت بچه های مسجد تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، همزمان با هفته وحدت و میلاد پر خیر و برکت پیامبر اسلام(ص) با هدف اتحاد شیعه و سنی و همچنین محکومیت اهانت به قرآن و وجود مقدس حضرت محمد(ص) پویش مردمی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد تحت عنوان «مسجد، کانون وحدت» پایه گذاری شد که با تلاش بچه های مسجد رونق یافت.

جوانان و نوجوانان محور فعالیت های این پویش در کنار بزرگترها بودند چرا که مخصوص قشر خاصی نبوده و به صورت فراگیر و برای اتحاد ملت مسلمان است.

فارغ از شیعه و سنی بودن تنها برای اسلام عزیز این پویش شکل گرفت که در مساجد شیعیان و افراد اهل تسنن این برنامه ها همزمان با هفته وحدت و به ویژه شب و روز ولادت پیامبر(ص) در حال اجرا است.

گستره آذین بندی مساجد به محله ها و سطح شهر و روستا با همکاری دیگر نهادها رسید و عیدی بزرگ به این مناسبت رقم خورد که در هر دیاری شور و سرور فراگیر شده است.

برنامه های متنوع فرهنگی در مساجد

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان به برنامه های هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت محمد(ص)‌ و امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: این ایام برنامه های خوبی در مراکز دینی و مساجد برگزار شده که مخاطبانی از گروه های مختلف سنی دارد.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده افزود: آذین بندی مساجد و محلات، مهمانی اهل مسجد و نمازگزاران، اجرای محفل انس با قرآن کریم در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم،  نور و شادی، برپایی ایستگاه های صلواتی، اجرای گروه های سرود و تواشیح و مداحی مداحان اهل البیت(ع) از جمله های برنامه های این ایام است.

وی ادامه داد: مشارکت بخشی به عموم مردم و نسل جدید برای همبستگی و اتحاد وجود دارد و روند در برنامه های دیگر ادامه دارد.

همبستگی مساجد شیعه و سنی نشین

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان با اشاره به شکل گیری پویش مردمی مسجد، کانون وحدت گفت: این برنامه در استان اصفهان با محوریت تشکل های فرهنگی به ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همکاری هیات امنا مسجد و ادارات و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی انجام شده است.

محمد تقی محمدیان افزود: در قالب این پویش آذین بندی و جشن های مردمی برگزار می شود و به صورت ویژه در مناطق  کشور که دارای شیعه و سنی  نمازگزاران اهل تسنن و تشیع در مساجد همدیگر شرکت می کنند.

وی ادامه داد: برنامه های مشترک شیعه و سنی در بخش هایی که شیعه و سنی دارند انجام می شود که همه به دنبال وحدت افزایی هستیم.

سرپرست ستاد فهما در بخشی از سخنان خود به برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در این ایام اشاره کرد و یادآوشد:  اقدامات وحدت آفرین کانون ها و تجلیل از فعالان این عرصه همزمان با روز و شب ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) انجام می شود.

وی مسابقه کتابخوانی، توزیع بسته های فرهنگی، جشن، تجلیل از برترین های اوقات فراغت و محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در این ایام اعلام کرد.

ویژه برنامه های متفاوت در مساجد مزین به نام پیامبر(ص) و امام صادق(ع)

همه مساجد این روزها میزبان مردم هستند اما در مراکز دینی مزین به پیامبراعظم(ص) و امام صادق(ع) برنامه های متفاوتی دیده می شود که به این مناسبت برنامه ریزی شده است.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد مزین به این اسامی مقدس نیز میزبان برنامه های شاخص هستند و اعضای کانون و نمازگزاران از آن بهره می برند.

کد خبر 1726891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha