ایتالیا میزبان دومین دوره همایش اروپایی قدس

دومین دوره همایش اروپایی قدس با شعار «القدس لنا» در پایان ماه اکتبر در میلان ایتالیا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وطن نیوز، موسسه اروپاییان برای قدس و جمعیت فلسطینی در ایتالیا اعلام کردند: دومین دوره همایش اروپایی قدس باشعار «القدس لنا» پایان ماه اکتبر در شهر میلان ایتالیا برگزر می‌شود.

«محمد حنون» رئیس موسسه اروپایی برای قدس، گفت: مقدمات برای برگزاری دومین دوره همایش اروپایی قدس به همت این موسسه و جمعیت فلسطینی ایتالیا آماده شده است. این همایش روز یکشنبه هفتم آبان مطابق با 26 اکتبر 2023 برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: این همایش درپاسخ به درخواست‌های پی در پی فلسطینی‌ها برای جمع کردن انواع حمایت‌ها و افشای اقدامات اشغالگران در زمینه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و تخریب منازل و پاکسازی نژادی و تدابیر خودسرانه و محدودکردن آزادی عبادی مسلمانان و مسیحیان انجام می شود.

حنون گفت: این همایش شاهد حضور شماری از سیاستمداران از قاره اروپا و جهان خواهد بود. برگزاری نمایشگاه‌های عکس از اقدامات خودسرانه اسرائیل در شهر قدس از جمله فعالیت‌های این همایش خواهد بود.

وی افزود: این همایش تلاش دارد تا به همه  اروپا از جمله نهادهای عربی و اسلامی و حقوقی دسترسی پیدا کند و گزارش‌هایی از نقض‌های حقوقی اسرائیل ارایه دهد.همچنین شاهدانی از قدس از قلب حوادث درباره نقض حقوق بشری شهادت می دهند.

حنون گفت: این همایش در زمان حساسی برگزار می‌شود. شهر قدس و مسجدالاقصی شاهد افزایش حملات رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 1727159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha