لزوم معرفی گذشته پرافتخار علمی و ایمانی بابل از دریچه دارالمومنین

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به سوابق درخشان چهره های علمی و دینی شهرستان بابل که به دارالمومنین شهره است، گفت: آشناسازی جوانان با دیرینه پرافتخار علمی و ایمانی این شهر نیاز امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در اولین همایش ملی دارالمومنین شهرستان بابل، با اشاره به دیرینه پرافتخار علمی و ایمانی این شهرستان، اظهار کرد: آشناسازی جوانان با این دیرینه این دیار که زادگاه سیدالعلماست برای جامعه امروز یک ضرورت است.

وی شهرستان بابل را در زمینه جهاد سرآمد دانست و گفت: دارالمومنین بودن را هر جور معنا کنیم بابل بالاخره دارالمومنین است و البته استان مازندران باز هم دارالمومنین دارد و علمایی که باید از لابه لای تاریخ به بیرون کشیده و معرفی شوند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: همچنین نسبت به افتخاراتی که بعد از انقلاب آفریده شده در بیش از ۴۰ رشته مهم علمی جزو سرآمدان دنیا و یکی از ۶ کشور اول دنیا هستیم که علیرغم همه فشارها و جنگ‌ها صورت گرفت. 

وی به فرصت هایی که انقلاب اسلامی برای پیشرفت ایران عزیز و ملت شریف این مرز و بوم فراهم کرده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی فضای ظهور و بروز استعدادهای ملت فراهم شد باید این دستاوردها برای همگان تبیین شود.

کد خبر 1727181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha