شهرستان خوی از جمله شهرهای پیشتاز در زمینه وقف است

امام جمعه شهرستان خوی گفت: شهرستان خوی از جمله شهرهای پیشتاز در زمینه وقف است و امیدوارم که مردم مومن شهرم راه نیاکان خود را ادامه دهند و خوی همچنان در زمینه وقف و کارهای عام المنفعه بدرخشد و دارالخیرین باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین حجت قاسم خانی، امام جمعه شهرستان خوی،در خطبه های این هفته نماز جمعه، گفت: بندگان خدا خودم و شما را به رعایت تقوا و دوری از گناهان و التزام به واجبات سفارش می کنم و از جمله مهمترین مسائلی که مومن باید به آن توجه داشته باشد، مسئله قبولی اعمال است و اگر عمل قبول درگاه خدای متعال باشد تاثیر خود را خواهد گذاشت و الا صرف اسقاط تکلیف خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط قبولی اعمال، افزود: شرط ‌های اعتقادی، سیاسی و اخلاقی از عوامل قبولی اعمال هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی ادامه داد: شرط چهارم در قبولی اعمال شرط اقتصادی، شرط پنجم در قبولی اعمال شرط خانوادگی و شرط ششم در قبولی اعمال شرط اجتماعی است.

امام جمعه شهرستان خوی با تبریک هفته وقف، گفت:  شهرستان خوی از جمله شهرهای پیشتاز در زمینه وقف است و امیدوارم که مردم مومن شهرم راه نیاکان خود را ادامه دهند و خوی همچنان در زمینه وقف و کارهای عام المنفعه بدرخشد و دارالخیرین باقی بماند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با تبریک هفته نیروی انتظامی بر مجاهدان عرصه نظم و امنیت انتظامی و مرزبانان، افزود: برای شهدای فرجا از خداوند متعال علو درجات را مسئلت می نمایم  و اهمیت نیروی انتظامی، ناشی از اهمیت مأموریّت نیروی انتظامی است.

وی گفت: اهمیت هر انسان و هر مجموعه به‌قدر آن مسؤولیّتی است که بر دوش می‌گیرد و مأموریّتی که فراجا آن‌را بر عهده گرفته‌، استقرار و تداوم امنیت کشور است چه امنیت جانی چه امنیت فرهنگی چه امنیت اخلاقی چه امنیت اجتماعی چه امنیت اقتصادی، که تک تک این موارد از مهم‌ترین و ضروری ترین نیازهای بشر است.

 حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی ادامه داد: سه چیز است که همه مردم به آن‌ها نیاز دارند؛ امنیّت، عدالت و آسایش و مهم‌ترین سازمان و مجموعه‌ای که این وظیفه‌  مهم را بر دوش گرفته است، نیروی انتظامی است و به همین خاطر مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی می داند.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: طرف دیگر امنیت؛ ایجاد ناامنی برای گناهکاران است. قطعاً اجرای امنیت قوای نظام اسلامی، امنیت برخی افراد را به خطر می‌اندازد و تمییز بین این دو دسته در ایجاد امنیت، منتهی به عدالت لازم است، در نظام اسلامی، آدم گناهکار و متخلّف باید بترسد و احساس ناامنی کند.

وی افزود: شاخصِ تشخیصِ امنیت و ناامنی به تعبیر مقام معظم رهبری مد ظله العالی این است که هر نظامی در آن بیگناهان بترسند که مبادا مورد تعرّض قرار گیرند و گناهکارانِ عمده، احساس آسایش و آرامش کنند، آن نظام، نظامِ منحرفی است و نباید بگذاریم نظام ما این‌گونه شود. در نظام اسلامی، متخلّف و گناهکار و متخطّی -«هر که هست » باید احساس نگرانی کند و بداند که پنجه عدالت، دیر یا زود گریبان او را خواهد چسبید.

این مسئول ادامه داد: نکته بعدی در خصوص سناریو سازی جدید شبکه های بیگانه به خاطر بیهوشی و زمین خوردن خانم آرمیتا گراوند در مترو تهران است. شبکه های خارجی دقیقا مثل سال قبل در حال پوشش این موضوع هستند و القا می‌کنند که مأمورین حکومتی این دختر را زده اند. اما الحمدلله این بار شرکت مترو در زمان مناسب فیلم لحظه به لحظه واقعه را منتشر کرد و تیرشان به سنگ خورد. اما آنچه جای تأمل دارد این است که اگر در فلسطین اشغالی یا هر جای دیگری که پلیس حکومتی هماهنگ با نظام سلطه است.

وی گفت: مأمورین حکومتی در روز روشن و حتی در مقابل دوربین ها و چشم جهانیان کسی را بدون تشکیل دادگاه و محاکمه و اثبات جرم بزند و حتی بکشند، آب از آب تکان نمی‌خورد. ولی اگه صرفا یک خانومی یک جایی در ایران بیهوش شود، یکسال در صدر اخبار جهان قرار می‌گیرد و یکسال کشور را به هم می‌ریزند.

امام جمعه شهرستان خوی افزود: دشمنان نظام اسلامی به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد آشوب در جامعه هستند چرا که امروز ایران اسلامی را مانع بزرگی در برابر خواسته‌های نامشروع خود در منطقه و جهان می بینند و امروز بدخواهان نظام اسلامی با استفاده از امپراطوری رسانه تلاش می‌کنند تا با ایجاد گره در ذهن جوانان و انحراف واقعیت‌ها آنها را آتشی و طوفانی کرده و در برابر نظام اسلامی قرار دهند.

این مسئول گفت: دشمنان در ایجاد جنگ روانی تبحر خاصی دارند به طوری که می توانند با استفاده از ابزار رسانه خوب را بد و بد را خوب  و سعادت را شقاوت و شقاوت را سعادت جلوه دهند. یکی از مهمترین علت ها در طول تاریخ در غلبه اشرار بر صالحین موج سواری بر  جهل مردم بود و قرآن علت غلبه فرعون بر بنی اسرائیل را همین می داند.

کد خبر 1727268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha